Jump to content

Brakett for påhengsmotor, hekkbølge treffer motoren.

Snuddis

Recommended Posts

20120805081.jpgHar en skarpnes 25 med en 135 hk påhengsmotor som er montert på en brakett som vist på bildet. Problemet er at hekkbølgen treffer motoren og bremser båten slik at jeg mangler vell 200 omdreininger på turtallet. Skal forske mere på høydeplaseringen av motoren men stiller spørsmål om kjølen på på båten bør forlenges med en flaps ordning for og unngå dette? Redigert av Snuddis (see edit history)

er kavitasjonsplata i høyde med bunnen nå? Da er det bare å heve motor. Fins en formel / tommelfingerregel for heving ift avstand bakover, men kommer ikke på den nå

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

20120808082.jpg

Har da hevet motoren så mye som mulig, manglet fortsatt 1,5 tomme ifølge oppskrift på linken du sendte meg Ivar. som du ser på bildet har jeg bygd om braketten slik at bunnplate er lengre ned og fungerer som en forlengelse av kjølen.Resultat= Gikk fra 32 knop til 35. Sprut av hekkbølge er borte og føles ikke som det er noe motstand i sjøen . Takk for alle innspill :)

Jeg har på en måte forlenget kjølen så kavitasjonsplata er på høyde med bunn på kassa. Jeg har hydraulisk lift på braketten i tilleg til tilt så jeg vet ikke nå for jeg bare justerer under fart. men skal ut med båten i morgen å da kan jeg ta meg en dukkert etter å ha finjustert under kjøring. Skal få tilbakemelding.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...