Snuddis Startet 5.August.2012 Del på Facebook Startet 5.August.2012 (redigert) Har en skarpnes 25 med en 135 hk påhengsmotor som er montert på en brakett som vist på bildet. Problemet er at hekkbølgen treffer motoren og bremser båten slik at jeg mangler vell 200 omdreininger på turtallet. Skal forske mere på høydeplaseringen av motoren men stiller spørsmål om kjølen på på båten bør forlenges med en flaps ordning for og unngå dette? Redigert 5.August.2012 av Snuddis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lbiza Svart 5.August.2012 Del på Facebook Svart 5.August.2012 tilt opp motoren, samme skjer på min Ibiza 19 sport, du tilter til den nesten pisker luft og når hekkbølgen kommer tilter du mere opp :) Sitér dette innlegget Er jeg ikke på sjøen, da er jeg i badekaret og leker... Link to post
Snuddis Svart 5.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2012 Jo merker det blir bedre da men når jeg tilter motoren formye så taper jeg knop, vil at båten skal gå så lett som mulig i sjøen pga bensinforbruket. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 er kavitasjonsplata i høyde med bunnen nå? Da er det bare å heve motor. Fins en formel / tommelfingerregel for heving ift avstand bakover, men kommer ikke på den nå Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Snuddis Svart 6.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2012 Har hevet motoren nå, skal få testet de nermeste dager. Skal fortelle hvordan det gikk tilfelle noen vil vite. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 jepp, du får melde tilbake her litt mer info: http://continuouswave.com/ubb/Forum4/HTML/007164.html Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Snuddis Svart 8.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2012 Har da hevet motoren så mye som mulig, manglet fortsatt 1,5 tomme ifølge oppskrift på linken du sendte meg Ivar. som du ser på bildet har jeg bygd om braketten slik at bunnplate er lengre ned og fungerer som en forlengelse av kjølen.Resultat= Gikk fra 32 knop til 35. Sprut av hekkbølge er borte og føles ikke som det er noe motstand i sjøen . Takk for alle innspill :) Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 https://baatplassen.no/i/topic/62932-raad-om-hoeyde-paa-paahenger/ Jeg hadde lignende utfordring, se link over. Lykke til! Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
sandbaj Svart 15.August.2012 Del på Facebook Svart 15.August.2012 (redigert) Hvor mye i cm har du hevet kavitasjonsplata i forhold til bunnen nå.Holder på med tilsvarende prosjekt så takker for alle svar Redigert 15.August.2012 av sandbaj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snuddis Svart 16.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2012 Jeg har på en måte forlenget kjølen så kavitasjonsplata er på høyde med bunn på kassa. Jeg har hydraulisk lift på braketten i tilleg til tilt så jeg vet ikke nå for jeg bare justerer under fart. men skal ut med båten i morgen å da kan jeg ta meg en dukkert etter å ha finjustert under kjøring. Skal få tilbakemelding. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.