alek Startet 8.August.2012 Link til dette innlegget Startet 8.August.2012 (redigert) Heisann Nettopp anskaffet en Ocean Kayak Torque. Dette er en Sit on Top kajakk beregnet for fiske. Motoren som følger med er en spesiallaget Minn Kota på 33lb thrust, eller 36, husker ikke helt. Produsenten anbefaler på deres side Gel, AGM eller deep cycle 12v batteri med minumum 84 amp. Målene på batterikassen er L 30cm, B 18cm, H 23cm. det står på siden at den trekker 25 amp på full hastighet. (forresten en trinnløs hastighetskontroll) Noen som vet om et batteri som vil passe? som tåler flere oppladninger? Har letet litt rundt i Bergen uten hell. Trodde jeg fant et HAZE med riktige mål og kraft, men det stod feil i brosjyren.. Og jeg har heller ikke lyst til å betale skjorten og halve kajakken for et batteri. Her er bilder av skuten. mvh aleksander Redigert 8.August.2012 av alek (see edit history) Link to post
Ask Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Sjekk altitec.no (Batteributikken) Dei har ofta "kampanjar" med x antal % rabatt på alt. Ask Link to post
Free Lillehammer Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Finnes flere muligheter her. Du kan jo bla sjekke 100Ah AGM som Seatronic har. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Jeg har en Minn Kota (ett eller annet) og den går jo på hvilket som helst batteri. Finn det største du får nedi kassa (målt i A). Begynte selv med et standard i bilbatteristørrelse men syns det ble for tungt å drasse på og kjøpte heller to mindre på biltema med indikator som viser om det er behov for lading (grønn diode greie i ett hull). Syns det er smart med to små da en har en viss aning på at en bør snu om batteri nr 1 går tomt ;-) Om du får plass til to små og beholder ca like mange A samlet som ett stort batteri så ville jeg gått for det. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn