Smiley Startet 8.August.2012 Del på Facebook Startet 8.August.2012 Jeg har nå tatt opp gamlerib`n, til fordel for en ny. Jeg ser da med forskrekkelse at det er enda mer rur i år enn i fjor. Skroget er greit; det er stoffet og rur`n lar seg lett fjerne. Pongtongene derimot er et sant hel.... Jeg får skrapet av selve skjellene, men det sitter jo flust av rester igjen. Etter å ha forsøkt søkefunksjonen så har jeg ikke funnet noen god løsning for å fjerne disse restene. Noen som har et godt tips om hvordan dette kan fjernes. Jeg har sålangt forsøkt meg med diverse såper og plastskraper, men de siste restene vil ikke gi seg. Og, på nybåten; hva kan pongtongene her behandles med for å unngå samme problem?? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Sturee Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Finnes bunnstoff for gummibåter på maritim: http://www.maritim.no/klar-fritid/gummibat-og-utstyr/reparasjon-vedlikehold/bunnstoff-for-gummibater-gra-750ml Jeg har brukt en trekloss til å fjerne det værste, tar tid men funker, og ikke like skummelt som kniv. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Du må ha et middel med mye syre, så løser rur'en seg lett opp. Jeg bruker Seajet sin, men det finnes flere. Spray på og skyll av: http://www.maritim.no/batpuss/batpleiemidler/andre-rensemidler/selaclean-skjell-og-rurfjerner-500-ml Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Syre på pontongene? hmm Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Ikke syre... Sorry. Men middelet må ha sur (lav) ph-verdi. Det skader ikke plasten. -Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Seajet vannlinjerens, da gir restene av ruren seg.. Er saltsyrebasert middel, funker og til å fjerne gule felt og flekker nær vannlinjen Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
index Svart 9.August.2012 Del på Facebook Svart 9.August.2012 Syre på pontongene? hmm Hvorfor ikke syre? Funker jo fint det! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
NilsPils Svart 9.August.2012 Del på Facebook Svart 9.August.2012 Jeg bruker 30% saltsyre som jeg kjøper i jernvarebutikken. Virker suverent og angriper ikke plast (selges i plastflaske!). Kan også brukes på syrefast. Skyll godt etterpå med vann og gjenta om nødvendig. Pass på øyne, hud og klær! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.