Colinn Startet 15.August.2012 Del på Facebook Startet 15.August.2012 Jeg har kjøpt en 35 fots Colin Archer og har lyst til å finne ut litt om denne båten. Den har reg.nr N77 (seilnummer?) og den skal være bygget i av Linstøl Båtbyggeri i Risør i 1910. Tips til hvordan jeg kan finne info som f.eks. tidligere eiere mottas med takk : ) Det er en noe spesiell jernkjøl på båten, denne er helt horisontal og på ca 1.8 tonn (vet ikke om den var slik fra starten). Båten er 10,67m lang og 4m bred og har dybde 1,8m. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 15.August.2012 Del på Facebook Svart 15.August.2012 Hei Colinn, og velkommen til Båtplassen! Som skøyte-fan er det spennende å høre om det du har kjøpt. Har du et bilde, så vil vi lettere kunne identifisere hva dette kan være. Hvordan er tilstanden? Gjort mye tidligere? Jernkjølen høres i og for seg "normal" ut for båttypen, og kan også (sannsynligvis) være ettermontert. Bilder bilder bilder.... Gleder meg til å se bilder. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Colinn Svart 15.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2012 Hvordan laster man opp bilder her? prøver å trykke laste opp bilder men den skjer ikke noe.. Sitér dette innlegget Link to post
Colinn Svart 15.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2012 https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48218/min2.jpg Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 15.August.2012 Del på Facebook Svart 15.August.2012 Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
@ArneO Svart 15.August.2012 Del på Facebook Svart 15.August.2012 Du må klikke på "bildeikonet" der hvor du skriver innlegget. Deretter lime inn web-adressa til bildet. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Colinn Svart 15.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2012 Takk for info om bilde! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 15.August.2012 Del på Facebook Svart 15.August.2012 Flott båt! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Svaap Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Hei Colinn, Hvordan har det gått med deg og ny (gammel) skøyte? Er tilstanden "klar til bruk", eller må du frem med verktøy/lommebok for ønsket resultat? Båten ser virkelig flott ut, med fin underskåret baug - akkurat slik det skulle se ut for gode manøvereringsegenskaper. Hadde vært interessant å høre om hvordan de første månedene som skøyteeier har vært /Ole Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.