Jump to content

Historie for 102 år gammel Colin Archer

Colinn

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en 35 fots Colin Archer og har lyst til å finne ut litt om denne båten. Den har reg.nr N77 (seilnummer?) og den skal være bygget i av Linstøl Båtbyggeri i Risør i 1910. Tips til hvordan jeg kan finne info som f.eks. tidligere eiere mottas med takk : )

Det er en noe spesiell jernkjøl på båten, denne er helt horisontal og på ca 1.8 tonn (vet ikke om den var slik fra starten). Båten er 10,67m lang og 4m bred og har dybde 1,8m.

Hei Colinn, og velkommen til Båtplassen!

Som skøyte-fan er det spennende å høre om det du har kjøpt.

Har du et bilde, så vil vi lettere kunne identifisere hva dette kan være.

Hvordan er tilstanden?

Gjort mye tidligere?

Jernkjølen høres i og for seg "normal" ut for båttypen, og kan også (sannsynligvis) være ettermontert.

Bilder bilder bilder.... :yesnod:

Gleder meg til å se bilder.

• 11 måneder senere...

bilde

Hei Colinn,

Hvordan har det gått med deg og ny (gammel) skøyte?

Er tilstanden "klar til bruk", eller må du frem med verktøy/lommebok for ønsket resultat?

Båten ser virkelig flott ut, med fin underskåret baug - akkurat slik det skulle se ut for gode manøvereringsegenskaper.

Hadde vært interessant å høre om hvordan de første månedene som skøyteeier har vært :smiley:

/Ole

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...