Ingar Startet 15.August.2012 Link til dette innlegget Startet 15.August.2012 http://www.budstikka.com/?pgtype=2&aid=10308 Fra Høllen, som er et aktuelt sted å sette ut scooteren er det 8.9nm i luftlinje til utsiden av Songvaar fyr. Så ut fra hva jeg kan skjønne vil en slik ordning kun være av teoretisk interesse. http://kart.gulesider.no/m/9wCEL Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Virker fornuftig dette, selv om dette har neppe stor interesse for vannscooterførerne.. Det vil neppe være mange som ser dem sør om fyret (antar det er det menes med utsiden), og jeg antar det vil være en del sjø der. Men korridoren vil nok bli brukt, de kan vel kjøre til og fra så mange ganger de selv ønsker.. Vannscooter brukes mest på flatt hav, i solskinn.... selv om det også er morro å kjøre den om det er litt bølger.. men etter 45 min så er dritt lei denne saken åkke som.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jan E. Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Jupp, akkurat som motorsykkel. Er ikke mer en til en kamerat en gidder å bruke de heller før en er lei Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Sydvesten Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Sant det, derfor er alle motorsykler solgt her i heimen... De ble ikke brukt nok enkelt og greit... 150km i året forsvarer ikke kostnadene ved å ha mc Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Honduras Svart 16.August.2012 Link til dette innlegget Svart 16.August.2012 Trikset er å ha sykkel til rett pris. I år har det vært så mye å holde på med at jeg sikkert ikke har kjørt mer enn 1000km til nå. Men min sykkel er betalt cash, og den er ikke dyrere enn at jeg ikke har dårlig samvittighet for å la den stå hvis jeg heller vil ut med båten. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Jo_So Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 snakk for dere selv gutter ;) Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Kan nok hende det blir en korridor i Søgne, og det ville vært riktig etter mitt skjønn. Songvårfjorden er imidlertid forbudt (skravert på kartet) område og alle øyene utenfor er med i verneområde / område med truede arter der kommunen ikke kan gi tillatelse nærmere enn 500 m ifra. Kanskje det er mulig å finne en lovlig korridor på Langenes.! Nå skal det sies at jeg en rekke ganger har møtt på lekne scootere godt utenfor Songvår/Måkeskjær i sommer. De plaget ingen Sitér dette innlegget Mons Link to post
Vestkystseiler Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Nå skal det sies at jeg en rekke ganger har møtt på lekne scootere godt utenfor Songvår/Måkeskjær i sommer. De plaget ingen Nå skal du ikke se bort fra at enkelte ville ha følt seg plaget dersom de hadde visst om at noen lekte seg på vannscooter og hadde det moro. Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Virker fornuftig dette, selv om dette har neppe stor interesse for vannscooterførerne.. Det vil neppe være mange som ser dem sør om fyret (antar det er det menes med utsiden), og jeg antar det vil være en del sjø der. Men korridoren vil nok bli brukt, de kan vel kjøre til og fra så mange ganger de selv ønsker.. Vannscooter brukes mest på flatt hav, i solskinn.... selv om det også er morro å kjøre den om det er litt bølger.. men etter 45 min så er dritt lei denne saken åkke som.. Sant det, derfor er alle motorsykler solgt her i heimen... De ble ikke brukt nok enkelt og greit... 150km i året forsvarer ikke kostnadene ved å ha mc Høres ut som om du har masse erfaring Og kjøre vannscooter på flatt vann er ikke det som er morsomt... Og at man er lei etter 45 min... lurer litt på hva du synnes er gøy? ikke fysikk aktivitett i vertfall... Blir bare hisig av og lese slike komentarer... Jeg har heldig vis nok penger til og betale en bot eller 5 så meg får dere ikke stoppet :lol: Og jo da jeg bryr meg om regler SÅ LENGE DE IKKE ER IDIOTISKE :yesnod: Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Teerex Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 (redigert) hmm her var det jo både litt arroganse og intoleranse og spore? Jeg har forsåvidt ingen forståelse for at folk driver med kappgang, sportsfiske eller strikking, så kanskje det burde forbys Alt som ikke alle liker bør kanskje forbys eller i det minste rakkes ned på ? Jeg har kjørt MC i 20-25 år og snøskuter i 5 år. MC ble til tider brukt relativt mye (5-10.000 km i året), snøskuter naturlig nok mere begrenset, delvis pga. de rødgrønnes skuterpolitikk. Kjører man 150 km i året så har man jo ikke den interessen, enkelt og greit. Da er det jo naturlig å kvitte seg med doningen. Nå er begge deler solgt og jeg savner dem ikke så mye. Har mopedskuter og veteran-MC igjen og holde på med. Og noen båter visstnok.... Hver sine interesser. Vannskuter er sikkert kjempemoro det så lenge ingen blir skadelidende av det. I motsetning til røyking som fortsatt er tillatt, men det er vel ikke spesiellt moro, og uskadelig er det jo heller ikke. Redigert 19.September.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.