Jump to content

Kaster du våtservietter i toalettet?

Zitt

Recommended Posts

Har ikke dass i båten, men har snurredass på hytta. Akkurat samme settingen.

Kun lov til å kaste papir laget av hvite lam-unger i dassen.

Nå ligger det å godgjør seg lenger enn i en båt, men det er det eneste papiret som forsvinner helt etter vår erfaring. Av jord er du kommet osv....

Den der papir-i-pose varianten synes jeg de skal få beholde i Hellas... Brekker meg bare ved tanken..

Redigert av Honduras (see edit history)

Papir i lukket bøtte, fungerer i mange land, hvor det er betraktelig varmere enn i Norge. Bla halve syd og mellom amerika + i mange asiatiske land.

Overaskende lite lukt.

Har dog ikke sett behovet i egen båt

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Vi bruker det papiret som kjennes mykest ut når det er handletur. Selvsagt går papiret i dassen. Elektrisk kvern på dass, og elektrisk tømming med kvern. Eg ser overaskende mange har innfunnet seg med andre løsninger for papiret. Har aldri hatt trøbbel med tette slanger, så vi fortsetter med papir i dass.

Eit triks på vår toalett er å trykke knappen i tre sek, og så vente 3 sek, og så trykke tre sek osv. Det er sikkert høyde på toalett vs inntak ombord som gjør det, men vår toalett virker som den spyler meir en den lenser etter fire - fem sekunder. Slik at om knappen holdes inne i 15 sekunder så vil toalettet renne over. Men det lenser nesten som vakumtoalett første tre sekundene. Så derfor intervalltrykking.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Papir i lukket bøtte, fungerer i mange land, hvor det er betraktelig varmere enn i Norge.

I minst like mange land har man kuttet ut papiret helt, og bruker bare venstre hånd. Sikkert en eller annen miljøbevisst båteier som bruker den varianten også. For meg er det like uaktuelt som papirbøtte-varianten :)

I minst like mange land har man kuttet ut papiret helt, og bruker bare venstre hånd. Sikkert en eller annen miljøbevisst båteier som bruker den varianten også. For meg er det like uaktuelt som papirbøtte-varianten :)

He, he... Snart kommer sikkert ett innlegg der noen meddeler at de ha kuttet ut doen helt og velger ripa - konsekvent...

Tror jeg hadde tatt en "møkkajobb" ved behov i stedet for å lagre avføring i en varm boks inne i båten, men det er meg da.......

Helt enig med vanntro!ekkelt og putte brukt dasspapir i egen pose :cryin: :cryin:

nå har de forreste tilud på dasspapir av lettoppløselig type hos bestmarin butikkene...29 kr for fire ruller.

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Jøss her er jo stort sett alle enige i at våtservietter er forbudt i båttoalett.

Vi bruker bare papir som er beregnet på maritimt bruk som løser. Seg opp nesten før du rekker og bruke det

Det har vi brukt siden vi ble klar over at det fantes for endel år tilbake .

Alt annet er tabu ombord her og medfører utvisning på ubestemt tid

Og så må dere ikke glemme hår folkens. Tatt opp fra dusjsluket eller fra hårbørster o.l. Dette stopper garantert knivene i dassen etter en stund. Samme drittjobb, .

Det er jo bare å innføre en standard " KORTKLIPT" så slipper du det problemet :lol:

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...