Jump to content

Kaster du våtservietter i toalettet?

Zitt

Recommended Posts

Har ikke dass i båten, men har snurredass på hytta. Akkurat samme settingen.

Kun lov til å kaste papir laget av hvite lam-unger i dassen.

Nå ligger det å godgjør seg lenger enn i en båt, men det er det eneste papiret som forsvinner helt etter vår erfaring. Av jord er du kommet osv....

Den der papir-i-pose varianten synes jeg de skal få beholde i Hellas... Brekker meg bare ved tanken..

Redigert av Honduras (see edit history)

Vi bruker det papiret som kjennes mykest ut når det er handletur. Selvsagt går papiret i dassen. Elektrisk kvern på dass, og elektrisk tømming med kvern. Eg ser overaskende mange har innfunnet seg med andre løsninger for papiret. Har aldri hatt trøbbel med tette slanger, så vi fortsetter med papir i dass.

Eit triks på vår toalett er å trykke knappen i tre sek, og så vente 3 sek, og så trykke tre sek osv. Det er sikkert høyde på toalett vs inntak ombord som gjør det, men vår toalett virker som den spyler meir en den lenser etter fire - fem sekunder. Slik at om knappen holdes inne i 15 sekunder så vil toalettet renne over. Men det lenser nesten som vakumtoalett første tre sekundene. Så derfor intervalltrykking.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Papir i lukket bøtte, fungerer i mange land, hvor det er betraktelig varmere enn i Norge.

I minst like mange land har man kuttet ut papiret helt, og bruker bare venstre hånd. Sikkert en eller annen miljøbevisst båteier som bruker den varianten også. For meg er det like uaktuelt som papirbøtte-varianten :)

I minst like mange land har man kuttet ut papiret helt, og bruker bare venstre hånd. Sikkert en eller annen miljøbevisst båteier som bruker den varianten også. For meg er det like uaktuelt som papirbøtte-varianten :)

He, he... Snart kommer sikkert ett innlegg der noen meddeler at de ha kuttet ut doen helt og velger ripa - konsekvent...

Tror jeg hadde tatt en "møkkajobb" ved behov i stedet for å lagre avføring i en varm boks inne i båten, men det er meg da.......

Helt enig med vanntro!ekkelt og putte brukt dasspapir i egen pose :cryin: :cryin:

nå har de forreste tilud på dasspapir av lettoppløselig type hos bestmarin butikkene...29 kr for fire ruller.

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...