Nils1 Startet 16.August.2012 Del på Facebook Startet 16.August.2012 Har en Askeladden 535 Bowrider med 90HK Optimax. Vannutskiller står monter innunder motorbrønn på innsiden- håpløs plassering. Blir mye søl og bensin i båten ved bytte -. Noen som har tips eller erfaring med smarte måter å bytte filter på ? Bekymrer meg og litt over den bensindampen som legger seg nedi dobbeltskroget ---- ? Skulle ønske det var mulig å bruke glassfilter med tappeskrue i bunn -- Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Du kan vel flytte den? Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
LM 605 Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Hadde selv Askeladden for noen få år tilbake med dette opplegget, men kan ikke si at dette var noe sølete jobb akkurat. Holdt ei lita bøtte/kar under med f.eks. ei fille oppi og skrudde av filteret sakte og rolig. Ble minimalt med søl de gangene jeg skiftet. Dette er jo en prosedyre man tross alt kun gjør ei gang i året (for de fleste) og det er vel en ett minuts jobb å skifte et slikt filter? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Når det skal byttes filter så syns jeg spin-on typen er langt mer brukervennlig enn CAV/Delphi typen med glasskopp. se mine frustrasjoner her: https://baatplassen.no/i/topic/93612-maritims-cav-296-drivstoffiltre-lekker-pga-for-store-pakninger/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Nils1 Svart 16.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2012 Flytting er seff mulig men forhandler sier det er krav om kobber rør ( som det er hos meg ) - og det er litt klorete å få til. En liten boks under med fille var et godt tips. Bensin gass i bunnen ikke noe problem ? Kanskje meg som er for forsiktig :-) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Er det krav til rør? Har slengt opp et filter selv, 10micron, skal vel stoppe vanndråper også. Bensinslange, er det "ikke lov"? Må sies at jeg også har løse/bærbare tanker. Ang. gass i bunnen, den er vel såpass flyktig, at hvis du lufter ut noen minutter, så forsvinner det vel relativt kjapt? Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 17.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2012 Bensingass er tyngre enn luft og vil legge seg ned i bunnen feks dobbelbunn om det er åpent dit. Ikke så lett å lufte der /-- Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.