Jump to content

Triton 22 fot med QSD 170 hk, baktung etter montering av gummibåt


Burgermeister

Recommended Posts

Hei

Har montert gummibåt på plattforma (med snap davitar) som stikker 60-90 cm ut fra båten alt etter kvar ein måler.

Båten vart sjølvsagt verre å få i plan etter dette. Problemet er at den stort sett er med på tur fordi det

er ein fantastisk aktivitet for ungane. Synes også at eg fekk dårlegare enskapar i litt sjø.

Spørsmålet blir kva eg kan gjere for å bedre dette. Eg har vanntank på 60 liter under sofaen. Vil flytting

av vanntanken til litt fram om midten av båten ha vesentlig effekt? Kan eg flytte batteria og ha dei under dørken ved dieseltanken? Det er snakk om AGM batteri. Er det lurt å legge annan vekt lågt og langt fram i båten? Vil dette igjen endre eigenskapane til båten i vesentlig grad uten båt på hekken? Det er ein Triton på 22 fot med ein QSD 170 hk. Vekt ca. 1500 kilo med motor og utstyr. Har montert M 120 trimflaps.

Link to post

Kan du se vektforskyvningen på vannlinja? Selv om det er laaangt bak, så høres det ut som om 34 kg er for lite for en slik endring på en 1500kg båt.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post

Både vekt og vindfang spiller inn, prøv med ekstra vekt i baugen, en sekk med fuktig sand e.l. Evt større trimplan kan også hjelpe, men en bra vektfordeling i båten er det beste.

 

Med fulle tanker, gummibåt og lasterommet bak fullt av påhenger & utsyr blir min båt også tung i hekken. Vurderer ekstra vanntank i baugen for å balansere båten bedre.

Link to post

Etter bilde å dømme kan jeg kanskje tenke meg at vindfanget spiller en større effekt enn vekta, men som hanto1 sier lek litt med litt vekt foran i båten for å se. Min tanke er at hvis disse 34kg bak gjør stor forskjell, så må jo en person ekstra på feil sted også spille inn kraftig?

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post

Det enklaste er vel å plassere ein vaksen person, bak, i midten og fram i båten og sjå kva effekt det får for planingsterskelen.

Blir sikkert noko vindfang men eg synes ikkje det får så stort utslag for toppfarta, men det kan sikkert har større utslag for planinga enn toppfarta.

Så eit litt novise/idiot spørsmål om bruk av trimflaps som eg ikkje har så mykje erfaring med då dei er nye for året. Har brukt mesteparten av sesongen på å prøve ulike propellar. For mykje flaps gjer at båten ikkje kjem ut av sjøen og uten flaps blir den ståande lenge før den går ned i plan. Min erfaring er at det fungerer best å ta opp båten for så å ta den ned med flapsa igjen. Er dette rett? Nokon som har erfart at det funkar best med flapsa litt nede frå start?

Link to post

Det gjorde susen Bitteliten :thumbsup:

Fekk den lett i plan med båt på hekken, fruen og ungane bak i sofaen.

Fekk den også lett i plan uten bruk av flaps med rederinna i forpiggen.

Trur eg flyttar vanntanken uansett, båten føltes bedre med meir vekt framme.

Sist eg prøvde med flapsa heilt nede med ein ballistic fekk ikkje eg den ut av vatnet, med

påfølgande alarm for temp og ødelagt impeller. Trudde derfor det ikkje var noko sjakktrekk, men

det var alså propellen som var syndaren. Deilig følelse å ha en båt som funkar igjen!

Takk for hjelpa :cheers:

Link to post

Er det Rocka sine du har?

Må eg skru dei fast for å prøve dei?

Helde det å sike dei fast.

Har vel vore litt ulike erfaringar med desse trur eg.

Ser på referansane til Watski at det er referert til mindre båtar enn min.

Kor mange fot har du?

Ha vore gomt med meir fart og løft ja :)

Eit lite tankekors til slutt: kvifor er ikkje dette montert/ støpt inn i skroget viss det har slik effekt?

Redigert av Burgermeister (see edit history)
Link to post
  • 1 måned senere...

Mykje vil ha meir ;)

Angra på at eg ikkje kjøpte duopropp når eg skifta motor, men motor vart bestillt før eg fekk dekt skada og det såg ut til å bli dyrt nok med singel propp. Har nå eit Bravo x (1) drev. Er det berre å bytte undervannshuset dersom eg vil ha duopropp?

Har nokon peiling på kva det vil koste? Det eg ønsker å oppnå med skifte er å få båten til å ligge lenger i plan og bedre baugløft.

Link to post

Duoprop hjelper ikke på det du ønsker utfra det jeg vet, sjekket selv på tidligere båt. Hjelper først og fremst på manøvrering og styring i lav fart. For å holde båt i plan på lavere hastighet, er mindre stigning på propell, løsningen. Motor må kunne jobbe i området der den har krefter til å holde båt oppe. Du mister litt toppfart. Mer løft i baug, oppnår du med en propell med "cuppete" ender på propellbladene.

Link to post

Spar pengene til større båt. Du får ikke igjen for dette om du selger :smiley:

 

Skal ikkje selge no når eg har ny motor, drev og 5 års garanti. Båten er dessuten heilt topp til vår bruk :thumbsup:

 

Duoprop hjelper ikke på det du ønsker utfra det jeg vet, sjekket selv på tidligere båt. Hjelper først og fremst på manøvrering og styring i lav fart. For å holde båt i plan på lavere hastighet, er mindre stigning på propell, løsningen. Motor må kunne jobbe i området der den har krefter til å holde båt oppe. Du mister litt toppfart. Mer løft i baug, oppnår du med en propell med "cuppete" ender på propellbladene.

 

Volvo er i alle fall uenig med deg

Link to post
  • 3 uker senere...

Dette var interessant, Bitteliten.. Er det dere som har spesifisert dette, eller er det noe Nord West leverer som standard eller option ?

 

Jeg har ikke mye lyst til å skru inn i skroget under vannlinjen, må jeg vel innrømme. Det holder vel neppe bare med lim ? Det ser ut som om det er skruer i overkant av rail'en, men ikke gjennom den ?

-redigert : Eller det er en forsenkning i rail'en der skruene sitter ?

Redigert av Fusebox (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...