Jump to content

ankervinsj, gjøre selv/sette bort, hvor evt?

Havfruen

Recommended Posts

Hei.

Har en Tacar 10.0 fly uten ankervinsj akter (ankervinsj forran dog) og vi skal nå få oss vinsj bak da jeg ikke er helt "bare ligge på svai" typen..

Men, så er det det store spørsmålet da... Hvilken vinsj velger man? Hvordan får man den installert?

Er det MYE billigere og gjøre det selv, eller burde man ta seg kostnaden med å la noen gjøre det?

Hvem gjør evt dette? som kanskje ikke er sååå dyre..?

Håper på noen tips :)

Jeg har ikke alltid rett, men jeg tar aldri feil.

Jeg kjøpte Ilas vinsj til sjekta mi. Det fulgte med en god monteringsanvisning. Fikk litt hjelp til å tilpasse taukassa til sjekteskroget.. Ellers var det plankekjøring. Fjernkontroll til vinsjen kjøpte jeg hos Nettbåt AS. Den var Billig.. Pluss at den kan styre baugpropell i tillegg.

Endelig ble det Bobåt

Men, så er det det store spørsmålet da... Hvilken vinsj velger man? Hvordan får man den installert?

Er det MYE billigere og gjøre det selv, eller burde man ta seg kostnaden med å la noen gjøre det?

Det er sikkert billigst å gjøre det selv, men jeg vil tro at du får en bra pris på montering fra produsent. Dersom du sier at du vurderer flere produsenter så vil de kanskje gi deg den relativt billig. Spill produsentene opp mot hverandre så skal du se at monteringen ikke blir så ille. Men det enkleste er å gjøre det selv, og om du kjenner en med litt færre tommeltotter en snittet så burde det ikke være atomfysikk å få til.

Kk

Jeg tror ikke ankervinsj skal by på alt for store problemer, så lenge du finner en grei plass der den kan monteres. Undersøk hva du kan få av installasjonspris uten å binde deg, så kan du vurdere om du vil sette det bort.

Som flere andre sier, legg gjerne noen ekstra kroner i vinsjen og kjøp heller et hakk større enn strengt tatt nødvendig for båt størrelsen dere har.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...