Havfruen Startet 19.August.2012 Del på Facebook Startet 19.August.2012 Hei. Har en Tacar 10.0 fly uten ankervinsj akter (ankervinsj forran dog) og vi skal nå få oss vinsj bak da jeg ikke er helt "bare ligge på svai" typen.. Men, så er det det store spørsmålet da... Hvilken vinsj velger man? Hvordan får man den installert? Er det MYE billigere og gjøre det selv, eller burde man ta seg kostnaden med å la noen gjøre det? Hvem gjør evt dette? som kanskje ikke er sååå dyre..? Håper på noen tips :) Sitér dette innlegget Jeg har ikke alltid rett, men jeg tar aldri feil. Link to post
ashfirelate Svart 19.August.2012 Del på Facebook Svart 19.August.2012 Heisann, fikk pris på eletrisk ankervinsj til en Bayliner for noen år siden. Husker ikke produsent eller merke, men komplett og ferdig montert var prisen ca 25.000 inkl mva. Dette var pris gitt fra en lokalt "serviceverksted" i form avenkeltmannsforetak her på vestlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.August.2012 Del på Facebook Svart 19.August.2012 Jeg kjøpte Ilas vinsj til sjekta mi. Det fulgte med en god monteringsanvisning. Fikk litt hjelp til å tilpasse taukassa til sjekteskroget.. Ellers var det plankekjøring. Fjernkontroll til vinsjen kjøpte jeg hos Nettbåt AS. Den var Billig.. Pluss at den kan styre baugpropell i tillegg. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
KongKing Svart 19.August.2012 Del på Facebook Svart 19.August.2012 Men, så er det det store spørsmålet da... Hvilken vinsj velger man? Hvordan får man den installert? Er det MYE billigere og gjøre det selv, eller burde man ta seg kostnaden med å la noen gjøre det? Det er sikkert billigst å gjøre det selv, men jeg vil tro at du får en bra pris på montering fra produsent. Dersom du sier at du vurderer flere produsenter så vil de kanskje gi deg den relativt billig. Spill produsentene opp mot hverandre så skal du se at monteringen ikke blir så ille. Men det enkleste er å gjøre det selv, og om du kjenner en med litt færre tommeltotter en snittet så burde det ikke være atomfysikk å få til. Kk Sitér dette innlegget Link to post
kvimms Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Jeg monterte en engbo vinsj med fjernkotroll i min gammle bayliner i vinter, litt arbeid er det nok.. men ikke noe problem :) Vinsjen kom seg vel på rundt 20000,- men her er det verdt å legge i litt penger :) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Vi har hatt Quick (800W) fritfall kjettingvinsj i 7 sesonger, ingen problemer.Selges på Seatronic og er ganske rimelig.Kan monteres både inne og ute. Ikke noe problemer å montere slikt selv. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
avmønstret5 Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Enig med SoBo. Vi har selv montert vår Quick 1000w og brukt den under våre vel 5 år i Middelhavet med bruk som burde tilsvare 15-20 vanlige "båtår" hjemme uten problemer så langt. Kan derfor anbefales. Den var også enkel å montere. Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Jeg er en vanlig data-ingeniør med minst dobbelt opp av tommeltotter, men har planer om å gjøre dette selv, samtidig som jeg monterer baugpropell Ankervinsjen bestiller jeg fra USA til 1/4 av prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Jeg tror ikke ankervinsj skal by på alt for store problemer, så lenge du finner en grei plass der den kan monteres. Undersøk hva du kan få av installasjonspris uten å binde deg, så kan du vurdere om du vil sette det bort. Som flere andre sier, legg gjerne noen ekstra kroner i vinsjen og kjøp heller et hakk større enn strengt tatt nødvendig for båt størrelsen dere har. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.