Dag Erik Startet 20.August.2012 Del på Facebook Startet 20.August.2012 Har blitt den lykkelige eier av et lite stykke norsk båtbyggerhistorie Jeg har skaffet meg en skjelden Vestfjord 20 HT, såvidt jeg har plukket opp - bygget på Fjærholmen. Tønsberg i 1975. VP AQ130/280 Etter så mange år, er den jo ikke helt som ny lenger, men har planlagt en rekke forbedringer ila høsten/vinteren. Foreløpig bruker jeg den med de lytene den har. Har vært ute en 6-7 ganger med den etter 1 august, og det syntes jeg ikke er så gæernt Det mest irriterende er at jeg ikke får turtallet høyere enn 3200-3400, men tror i allefall noe av dette skyldes ca 1-2 cm med levende "ekstra skrog" - samt at drevet vipper opp ved bakking, men det elektriske drevløftet virker heller ikke - tipper dette er årsaken, evnt sammen med en dårlig låshake/fjær - eller kan det være noe annet? Ellers skal den få i allefall 2 -3 omganger med autosol før polering, og utbedring av noen hakk/småriper i fribordet. Vil også bygge om motorkasse/solseng akter. Få liv i motor roms vifte, montere lensepumpe, vaske/impregnere kalesje, som faktiskikke er så værst ellers:-) montere badeplattform/trapp, og hvis jeg får råd, ankervinsj og kartplotter - puh - og ja, skifte drivstoffslange til påfylling og lufting og legge nye bensinrør med bensinfilter til motor. Det tror jeg er det i første omgang Hyggelig om noen kommer med innspill - i mellomtiden gleder jeg meg til neste gang jeg skal ut Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Gratulerer med prosjektet. Ser ikke ut som om du blir arbeidsledig med det første Du får sette på fiskesuppa, ta båten opp av sjøen og skrape av noen ferske blåskjell, som du kan nyte i suppa. Utrolig hva skjell og groe gjør på fart. Hadde en Hansvik 18 med 60 2-takt, lå i båtstø der sola stod på hele dagen, og etter ca 4 ukers stilleligge fikk jeg knapt båten på plan Så begynn med skrap og vask før du bestiller trimsett til Volvo`n. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 20.August.2012 Del på Facebook Svart 20.August.2012 Jeg har skaffet meg en skjelden Vestfjord 20 HT, Bygget i teak og mahogny? Plastutgaven var Vestfjord 19. Preben Janssen bygde aldri noen Vestfjord 20 i plast. Sitér dette innlegget Link to post
Dag Erik Svart 20.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2012 Helt sikker? har fått greie på av selger at han bygget 7 stk og at denne var hans private Sitér dette innlegget Link to post
Dag Erik Svart 20.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2012 Manglende hastighet henger selvfølgelig sammen med groe og endel rur - men motoren burde vel klare høyere turtall for det? Kan jeg justere noe på gass spjeld, forgasser el? det sitter doble zenith - strømberg på den - og så er den ferskvannskjølt Sitér dette innlegget Link to post
Dag Erik Svart 10.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2012 Har du noe mere info om Vestfjord, Mulligan? Du hadde såvidt jeg skjønte vært borte i dem før... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.