Jump to content

Hvilket navn til lettbåten, kontra "hovedfartøyet"?

Guest Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Guest Kaptein Fredrik

Heisann

Har nå gått i anskaffelse av en lettbåt av typen, Achilles LS4.

Den er rød og ca. 8 fot lang. Den skal ha en honda BF100 10 hk motor på. Så den må jo ha ett navn :giggle: Hva har dere kalt deres lettbåter? Samme navn som hovedfartøyet eller ett helt annet navn? Det finnes sikkert lange tradisjoner om navnsetting på diverse fartøy?

Båten heter forøvrig "Helios" så jeg tenker noe som "Helios II" eller "Emergency Helios"

Eller hva mener dere?

Mvh

Kaptein Fredrik

Hvis moderen heter Helios, så må jo lettbåten hete Helium...... den er jo lettere???

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Kjente en gang for lenge siden et par som hadde en Joda 24, som moder skip. De kalte like godt båten Joda også og jollen, en rød pioner 8 fot, het Neida.

Vårt moderskip heter Vilje og jolla, en liten gummidings fra Zodiac heter Fri (vilje)...

Ellers vet jeg også om en skøyte som var lekk, som het Lekkus, og jolla Tett..., den var i plast...

Fernanda

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Avdøde Petter Sundt, sjef i tankrederiet Bergesen der navnet på alle supertankerne begynte med Berge ..., kalte jolla si for Berge Furre. Passende å kalle jolla opp etter lederen for et mikroparti, mente han...

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Må opplyse unge Herr Fredrik at jolla di tidligere het "gummitarzan". Den nye jolla vår heter "Baderingen" i og med at det ikke er stort mere enn en badering med motorbraket. Prøvde den i dag med en 4 hk yamaha og "lille" meg oppi, og den brøytet seg fram i utrolige 6 knop. Tror nok at jeg må teste med Mercuryen allikevel. Nok om det. Baderingen henger nå trygt i hjemmelaget "snapdaviter".

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...