Guest Kaptein Fredrik Startet 21.August.2012 Link til dette innlegget Startet 21.August.2012 Heisann Har nå gått i anskaffelse av en lettbåt av typen, Achilles LS4. Den er rød og ca. 8 fot lang. Den skal ha en honda BF100 10 hk motor på. Så den må jo ha ett navn Hva har dere kalt deres lettbåter? Samme navn som hovedfartøyet eller ett helt annet navn? Det finnes sikkert lange tradisjoner om navnsetting på diverse fartøy? Båten heter forøvrig "Helios" så jeg tenker noe som "Helios II" eller "Emergency Helios" Eller hva mener dere? Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 En jolle er jo mye prakk, så hva med "Achilleshælen" evt forkortet "Hælen"... Når du skal kjøre en tur med den kan du rope ut "Hælen fløtte meg". Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
JRK Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Min gamle båt hette Svanen. Det var en snekke som beveget seg grasiøst gjennom vannet., Da måtte gummijollen hete den stygge andungen (Selv om den var ny og fin med bøylestyring og det hele) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 "Tyttebæret" Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 ... eller som båteiere i Konsulentbransjen; Lettbåten heter "Original Contract" og Moderfartøyet heter "Change Order" Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Hvis moderen heter Helios, så må jo lettbåten hete Helium...... den er jo lettere??? Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
MT. Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 "Bankensin" og "Minsin". Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
fernanda Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Kjente en gang for lenge siden et par som hadde en Joda 24, som moder skip. De kalte like godt båten Joda også og jollen, en rød pioner 8 fot, het Neida. Vårt moderskip heter Vilje og jolla, en liten gummidings fra Zodiac heter Fri (vilje)... Ellers vet jeg også om en skøyte som var lekk, som het Lekkus, og jolla Tett..., den var i plast... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Jawik Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Siden "Helios" er personifiseringen av sola i Gresk mytologi må jo jolla hete "Selene" som er månen. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Sjøtunga Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 ...eller Tellus (jotrda), som er solens planet Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
littmild Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Må man gjøre så mye ut av det? "Tender to Helios". Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Frøken Fryd Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Lettbåten til "Svarte Penger" het naturligvis "Skatten min" Sitér dette innlegget Link to post
Ola M Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 (redigert) Siden "Helios" er personifiseringen av sola i Gresk mytologi må jo jolla hete "Selene" som er månen. Eventuelt Ikaros som kom for nær Helios... Redigert 21.August.2012 av Ola M (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Jeg så en lettbåt som het "J*vla mye styr".. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Sjøtunga Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Avdøde Petter Sundt, sjef i tankrederiet Bergesen der navnet på alle supertankerne begynte med Berge ..., kalte jolla si for Berge Furre. Passende å kalle jolla opp etter lederen for et mikroparti, mente han... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
eysteind Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Min heiter Justin case Sitér dette innlegget Link to post
svenn-m Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Du får døpe om hovedfartøyet til fjordfyll, så kan lettbåten hete bakrus:) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Attpåklatten, Gummitarzan eller Helios Junior er ikke dumme alternativ spør du meg Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
lgboat Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 F.Jolla? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Må opplyse unge Herr Fredrik at jolla di tidligere het "gummitarzan". Den nye jolla vår heter "Baderingen" i og med at det ikke er stort mere enn en badering med motorbraket. Prøvde den i dag med en 4 hk yamaha og "lille" meg oppi, og den brøytet seg fram i utrolige 6 knop. Tror nok at jeg må teste med Mercuryen allikevel. Nok om det. Baderingen henger nå trygt i hjemmelaget "snapdaviter". Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Honduras Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 En gammel Colin Archer skøyte hadde det klingende navnet "Uredd".... og jolla het "Livredd"... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Stella Polaris Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Så masse kreative og coole forslag! Min løsning blir jo nokså ordinær i forhold; tilhengeren heter Stella Maris og trekkbalja, ja nettopp Stella Polaris. Mvh Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Murphy's law Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 båten min heter MARIA og jolle (siste håp) heter Jezus! Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Enes 44 Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Hoved fartøy: Laila Småbåten: Lille Laila Gummibåten: Gummi Laila Sitér dette innlegget Link to post
sun fun Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Moderskipet vårt heter Mari og da heter jo selvfølgelig gummibåten Marihøna Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.