bukt Svart 6.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2010 Å rase avgårde for å "stikke av" er lite lurt. Å kjøre på noen da... Når vi kjører raskt om /kveld/natten så kjører vi med nightvision goggles så får med evt hinder . er ikke full gass innaskjærs akkurat Sitér dette innlegget Link to post
AngerManagement Svart 6.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2010 Gunga Din Postet idag 22:05 dette gjeller i Sverige om blålys..... På fartyg, som används av polis eller tullpersonal Her i norge har vi heldigvis ingen tullinger på sjøen Sitér dette innlegget Link to post
kterjesen Svart 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 Jeg har ikke lest igjenom alle svarene i denne tråden, men jeg lurte selv på det samme. Jeg gjorde det enkelt for meg selv og sendte en mail til Politiet Her er svaret: Politibåter (og ambulanse- og brannbåter) er ofte utstyrt med blålys, men det er gjort for å gjøre andre sjøfarende oppmerksom på at det kommer en utrykningsetat (ambulansebåt, brannvesenets båt eller politiet fartøy) som er på et hasteoppdrag. Denne bruk av blålys er ikke lovregulert slik som for kjøretøy på vei. Mvh Tov Svalastog politiinspektør Utrykningspolitiet Har også blitt fortalt at (i og med at dette ikke er lov regulert) kan hvem som helst kjøpe blålys å sette på båten. Det har derimot vært diskusjon på hvorhvidt det er lovlig å bruke OGSÅ UNDER HASTEOPPDRAG. Det skal derimot sies at de allerfleste som ser blålys på sjøen (når vi som er på oppdrag bruker det) viser hensyn, og "viker" En har ikke krav på "fri veibane" på sjøen slik som på land, men de aller fleste retter seg etter det likevel Og TAKK FOR DET!!!!! Håper det var ett ok svar Poseidon!! Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 ... Beklager at jeg ikke tenkte så langt... Ble kannskje litt for meget øl hos meg der... Men jeg ser du sitter vanlig på den annen side av blålysene. Blålys er helt fin der dem trengs til, men at bryteren til dem sitter i gassen synes jeg helt feil. Dem kan brukes på mer fornuftig måte en gjørt er flere ganger i dag. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.