Jetling Svart 10.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2013 Fikk tatt et tak i dag også... Avstiverne er ferdig laminert og ligger til herding. Forsterket også litt på de gamle avstiverne. Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 11.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 Akterspeilet ligger til herding... Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 11.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 (redigert) Dagens økt er over... Fikk støpt sammen delene og satt det inn i båten. Støpte et lag innvendig sånn at det sitter ordentlig fast. I morra blir det støpt ferdig, hvis været holder seg.... ser dårlig ut Redigert 11.Juni.2013 av Jetling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juni.2013 Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 var gamle fineren dårlig siden du skar ut i akterspeilet også? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jetling Svart 11.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 Ja den var veldig dårlig, og selve konstruksjonen var heller ikke sterk nok... i mine øyne... En av grunnene var også at je ville ha enda mer setback enn liften gir meg. Nå kommer motoren ca 30cm fra akterspeilet Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 12.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2013 Da har regnværet ankommet Kristiansand.... så da får jeg skru motor Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 13.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2013 Har gått på en smell med motoren... Et stempel er knust, og råden er bøyd. Det selges bare komplette veivaksler til disse motorene, men det er firmaer i USA som deler veiven og overhaler de. Er det noen som vet om det finnes slike verksteder i norge? Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 13.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2013 Da er helt ny veivaksel innkjøpt... mangler nå øvre og nedre lagre og stempler. Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Da var nytt stempelkit bestilt og blokka blir borret 0,5mm. Dermed er all innmaten byttet og motoren er å betrakte som ny Støping av akterpseilet pågår... bilder kommer senere i dag, Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Nærmer seg ferdig støpt nå... Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Mens epoxyen herder har jeg modifisert guttungens lekebil... Da plastikkgirene takket for seg gikk far i tenkeboksen.... Guttungen er 3,5år, og håndterer Polarisen sin meget godt, så da tenkte jeg at det var tid for bensinmotor!! Handlet en cross-kart fra netthandelen og satte vinkelkutteren i den.... Kjøpte også inn ei 2:1 giring for at den skal bli lettere på rattet, dette fungerer meget bra!! GLANSTIDEN Guttungen hjelper til med demonteringen Crosskarten måtte selvsagt prøves først. Bra med krefter!! 200cc og 6,5hk. Så var det frem med kappskiven!! Ramma måtte forlenges 12cm og "knekken" midt på ble fjernet Poden er fornøyd med fremgangen, men dekkene var jo ALTFOR små!! Nye hjul må til Styresnekke.... Da var jomfruturen unnagjort.Dennis var storfornøyd og håndterte Polaris'en som en ordentlig racerkjører!!LItt uvant med to pedaler i starten, men tok ikke mange minuttene før det satt, men må få sveist på bredere pedaler før det blir noe mer kjøring. Neste nå er å gire den om slik at den blir sterkere og maksfart blir redusert. Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Tøfft, men må bytte om hjula :) Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Jetling Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Det er ikke bare å bytte de om... må legge om dekkene... hjula bak er montert bakfrem for å gå klar av tannhjulet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 Handlet en ............. og satte vinkelkutteren i den.... Akkurat den setningen syns jeg virker kjent Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jetling Svart 19.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 Jeg har litt vanskelig for å la ting være originale... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 samme her, men er nok ikke like kjapp til å finne fram vinkelsliperen... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jetling Svart 5.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Har skjedd litt siden sist... Lar bildene tale for seg,,, Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 6.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Har aldri vært nærmere sjøsetting en nå!!! Sitér dette innlegget Link to post
wd200s Svart 6.Juli.2013 Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Artig dette :p Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 7.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2013 Dagens økt over... Fikk litt kollisjon mellom den hydrauliske styringen og det ekstra høye akterspeilet, men det lar seg løse. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Kult prosjekt! Kommer til å flytte på seg dette Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Jetling Svart 8.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Ja håper det!! Båten tror jeg veier i underkant av 500kg med motor... burde flytte seg greit Hadde vært kult å bikke 50knop Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 ser du spaca motoren enda noen tommer bakover for å få plass til styresylinderen. Har et beslekta problem , har lyst til å montere på en CMC ekstern powertrim enhet på Weslingen, den bygger ca 5" bakover så da kommer teleflexkabelen i konflikt med akterspeilet... ser ut til at beste måten å løse det på vil være å få på hydraulisk styring. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jetling Svart 8.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Ja måtte space den for å få plass, men når jeg tilter motoren nå så går sylinderen rett i liften. Men jeg skal vri overføringen mellom sylinderen og motoren ca 60 grader slik at sylinderen står skrått oppover. Da vil jeg kunne tilte masse uten problemer. Motoren må mest sannsynlig også heises på hullene, og det gir meg enda mer klaring. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 alltids litt uforutsette ting som må løses etterhvert som de dukker opp Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.