Jump to content

Hva slags båt er dette uten fenderlist

spadutys2

Recommended Posts

Hei alle sammen...:)

Jeg har lettet lenge på nettet uten å finne så mye som ei flis om båter uten fenderlist.

Den tidligere eieren fortalte meg at dette var en gammel speedbåt som en tidligere

Båtsjåfør hadde brukt i sin tid..Guldbrandsen eller noe i den duren han var etter eieren den første i norge

eller drammen omkring som drev med dette..Og her sitter jeg med ei jolle jeg ikke vet noe om :)

Men en fin fiskebåt det blir det:)

Jeg takker på forhand for all hjelp jeg kan få på dette..

båten er ca 13 - 14 fot

Selco Selfleet hadde litt "vinger", men det ligner ikke på en Selfleet, men Selco hadde også mange andre modeller, men de vanligste var vel Selsport, Selsprint, Selfleet, Riviera, Rival osv, og dette ligner vel ikke ingen av de.

selco_1.jpg

selco.jpg

Alle Skibsplast modellene!

Jeg synes det kan se ut som noe omplastet Herwa greier:

22-Deluxe%2015%20fot.jpg

Redigert av adeneo (see edit history)

Neimen, i alle dager er dette då?

Eg ser ei støtte til presenningen, på det øverste bildet.

Ei tredelt støtte, som kommer til å folde seg sammen som ein meterstokk.

Min første tanke om den er at det er enklare og billigare å skifta den no, enn etter at det har skjedd ei ulykke.

:wink: Ein del av begrepet flaks, er å sjå kva som, med stor sannsynlighet, kommer til å gå galt - og so ta sine forholdsregler :yesnod:

Magne

Utrolig flotte linjer på båten. Ser ut som det har vært dekk på den ja, er jo en flens langs innerkanten rundt baugen...

Støtter den, ser også ei trinse til wirestyring oppunder "dollbordet" , såpass langt bak at det nok har vært dekk og vindskjerm på den!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Har vært dekk og en vinskjerm vil jeg tro...jeg har hatt en selco og jeg synes vingene ligner litt men alikevel nei,,samt at det finnes ikke fenderlist og det er ingen skjøt på skroget noen plass..Det skal ha vært en gammel speed båt..Jeg har sett igjennom mange båter på baatplassen og linker men ingen er i nærheten av noe som ligner helt.jepp det er styre trinser på båten 2 på hver side så dette må jo være gammelt..Detter skal bli mitt lille prosjekt for å komme ut av huset når det trengs :)

Redigert av spadutys2 (see edit history)

Staven er skrudd og tåler at den står slik til helga...så den støta flytter seg ikke enda.:) :confused:

Målte båten til ca 4 m 20 cm..så det skulle vel være sånn ca 13.5 fot alt etter hva slags mål de bruker...

Båten er et fint prosjekt og jeg har jo lyst til å se noe som er orginalt slik at jeg kan lage det så lik som mulig. :clap:

Så lenge det ikke ser for rart ut..tenkte på vinskjerm i lexan ,kanskje i bue og siden fender list ikke finnes men er bare et lite søkk langs kanten rundt der hvor hardtoppen en gang har sittet..tenkte jeg å støpe et nytt dekke som sitter fast i resten av båten..Men jeg håper jo på et orginalt bilde av båten for å gi meg noe å samenligne med. :smiley:

Jeg skal poste mange bilder underveis men dette prosjektet går sin gang..Og alt dere kan bidra med av linker om dette emnet hjelper..sett masse på ingar sin..

Blir dobbel bunn her også..

jepp båten er ikke 15 fot ....4m 20 cm..fra spiss til bakerste ende..og hekken har bare 40 cm høyde fra bunn under båten til toppen der hvor motoren skal stå.....

Når jeg først er her og spør så mye :sweat: ..etter at jobben med glassfiberen er gjor så legger man på 2 lag med antipest i bunn på innsiden av båten..kan man lakere oppå dette med topcoat selv om jeg skal legge dobbel bunn over der igjen??? :confused: .Jeg finner liksom ikke svar på denne biten når jeg leser om all som har fiksa båtene sine

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...