Xlnt Startet 27.August.2012 Link til dette innlegget Startet 27.August.2012 (redigert) Hei Er det noen som kjenner igjen delen på bilde under. Den er laget av kalesjestoff kjennes det ut som og har en merkelig frottè bakside. Det er snøring langs den ene siden. Den er ca 4 meter lang og 1 meter bred. Det fulgte med 2 slike da jeg kjøpte båten. Det er en lapp på ene hjørnet som det står "Tack sail service" på, men dette firma har visstnok gått konkurs for noen år siden. Lurer veldig på hva det kan være til. Redigert 27.August.2012 av Xlnt (see edit history) 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Enzo Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Trekk til å ha på siden av båten for å beskytte mot fendrene Link to post
Pettern1972 Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 skudd i blinde, men kan det være trekk til vinduene dine, så du ikke skal få sola i øynene på morgenen? Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Xlnt Svart 27.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 (redigert) Trekk for vinduene tror jeg neppe det er. Trekk for fender gnikk virker litt mer sansynlig siden vi har blå båt som er mer ømfintelig for gnissing enn kanskje hvite båter, men er det noen som benytter slikt? Andre forslag? -Xlnt Redigert 27.August.2012 av Xlnt (see edit history) 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Xtian Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Leduk til å fåste på manntauet på hver side av cockpiten? Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Roger jo Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Trekk for fender gnikk virker litt mer sansynlig siden vi har blå båt som er mer ømfintelig for gnissing enn kanskje hvite båter, men er det noen som benytter slikt? -Xlnt Lå i Mandal for noen år siden og det kom inn 15 seilbåter fra England, fikk 7 på utsiden og alle hadde slike fendertrekk mot egen skuteside og fendere på utsiden og ikke rene fendere, sikkert billigere enn fendertrekk i det lange løp. Sett det en 5-6 ganger siden på utlendinger., Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Xlnt Svart 27.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 (redigert) Etter litt googling så fant jeg dette:http://www.compassma...p?ItmID=8906616 Ser ut til at Enzo sitt forslag stemmer. Leduk er det ikke for da hadde den hatt fester både oppe og nede, den har kun 3 fester langs den ene langsiden. Hadde verken sett eller hørt om fenderduk til båtsiden før, man lærer noe hele tiden Takker så mye folkens for oppklaringen -Xlnt Redigert 27.August.2012 av Xlnt (see edit history) 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Kristian_H Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 x-yachts leverer dette som standard på alle sine blå båter, har mine liggende i kjelleren. Link to post
volfro Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Har sett dette først og fremst på utenlanske båter, og gjerne kombinert med lange fendere. Personlig bruker eg en hjemmelaget variant bak step fenderen. Viktig å holde baksiden av disse trekkene fri for smuss på lik linje med fendertrekk. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn