Jump to content

Hva er dette?(fulgte med seilbåten og er av kalesjestoff)

Xlnt

Recommended Posts

Hei

Er det noen som kjenner igjen delen på bilde under. Den er laget av kalesjestoff kjennes det ut som og har en merkelig frottè bakside. Det er snøring langs den ene siden. Den er ca 4 meter lang og 1 meter bred. Det fulgte med 2 slike da jeg kjøpte båten. Det er en lapp på ene hjørnet som det står "Tack sail service" på, men dette firma har visstnok gått konkurs for noen år siden. Lurer veldig på hva det kan være til.

img_20120827_191447.jpg

img_20120827_191501.jpg

img_20120827_191614.jpg

Redigert av Xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Trekk for vinduene tror jeg neppe det er. Trekk for fender gnikk virker litt mer sansynlig siden vi har blå båt som er mer ømfintelig for gnissing enn kanskje hvite båter, men er det noen som benytter slikt? Andre forslag?

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Trekk for fender gnikk virker litt mer sansynlig siden vi har blå båt som er mer ømfintelig for gnissing enn kanskje hvite båter, men er det noen som benytter slikt?

-Xlnt

Lå i Mandal for noen år siden og det kom inn 15 seilbåter fra England, fikk 7 på utsiden og alle hadde

slike fendertrekk mot egen skuteside og fendere på utsiden og ikke rene fendere, sikkert billigere enn fendertrekk i det lange løp.

Sett det en 5-6 ganger siden på utlendinger.,

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Etter litt googling så fant jeg dette:http://www.compassma...p?ItmID=8906616 Ser ut til at Enzo sitt forslag stemmer. Leduk er det ikke for da hadde den hatt fester både oppe og nede, den har kun 3 fester langs den ene langsiden.

Hadde verken sett eller hørt om fenderduk til båtsiden før, man lærer noe hele tiden :smiley:

Takker så mye folkens for oppklaringen

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...