jonsverre Startet 28.August.2012 Link til dette innlegget Startet 28.August.2012 Hei, i går var første episode av "Redningsskøyta" på TV3, en serie som følger dagliglivet på forskjellige skøyter, hovedsakelig i Nord Norge. Hva synes dere om serien? Episode 1 går foresten i reprise i dag kl. 19.30, med episode 2 kl. 20.00, mvh Js Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Absolutt noe jeg kommer til å følge med på. Disse gutta fortjener all honnør Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
sap_2000 Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Fin serie. Noe overdramatisert til tider, men, men... Stusset dog over at skipperen på den i øst-finnmark og ambulansebåten ikke ser nødvendigheten i å bruke vest. Da kan vi nok slappe av og sole oss uten vest her sørpå med god samvittighet Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
jonsverre Svart 28.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Stusset dog over at skipperen på den i øst-finnmark og ambulansebåten ikke ser nødvendigheten i å bruke vest. Mener det er slik at instruksen i selskapet tilsier vest på dekk, ikke i styrhuset. Og det virker nå fornuftig synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Det er korrekt jonsverre. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Liker det meste som har med Rs å gjøre.. Kommer til å se alle episoder....Glimrende program. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
glalaks Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Hvor ofte går den? Skal sette på serieopptak på den:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
jonsverre Svart 28.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Hvor ofte går den? Skal sette på serieopptak på den:) Går mandag, tirsdag, onsdag, torsdag 20.00, med repriser halvtimen før. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Flotte saker for oss baatnerder og andre interesserte. Jeg tror det er mandag til torsdag Glalaks Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
tom-ass Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Når dem var ute på dekk i forbindelse med at Hurtigruta og fiskebåten hadde smelt inn ihverandre, brukte ikke styrmann vest. Dem flyttet også lensepumpa over i MOB båten til hurtigruta, istede for å legge redningsskøyta inntil fiskebåten. Flere muligheter for å miste både utstyr og mannskap i sjøen. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Mariell Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Mener det er slik at instruksen i selskapet tilsier vest på dekk, ikke i styrhuset. Og det virker nå fornuftig synes jeg. Da burde vel det også være greit nok for en fritidsbåt? Takk for påmindelsen om serien, skal få med meg begge episodene i dag. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
torbi Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Flotte programmer til og med tekst siden eg selv er døv, eg skal ikke spekulerer men hvordan kan det skjer hurtigruta kolidere sjarken? men godt fiskeren er i god behold. Tøff kaptein på ambulanse båt som liker å kjøre i fart med musikk . , det er slike jobb han trives i. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
sap_2000 Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Mener det er slik at instruksen i selskapet tilsier vest på dekk, ikke i styrhuset. Og det virker nå fornuftig synes jeg. Helt enig. Så fornuftig faktisk at vi med fritidsbåt bør slippe å få et påbud. Nå var vel nevnte skipperen ute på dekk av og til også, men det prater vi ikke høyt om... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Astor Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Og rock'n roll på full musikk under utrykning? Hva med lytteplikt og andre oppkall på sambandet? Litt for overdramatisert til tider så langt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Brightbull Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Her kan dere også se progammet. Både episode 1 og 2 skal være der tror jeg. http://www.tv3play.no/play/279552/?autostart=true Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC & Yamaha F225 V6 3.3 Link to post
Hekkbølgen Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Programmet varte idag 22 min inkl reklame i midten.. Veldig korte sekvenser og mye annet "historiefortelling". Hadde vært bedre med litt mere kontinutet. Utgangspunktet bra program, men ble litt slitsomt med all hoppingen og de korte sekvensene.. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Enig med Hekkbølgen. Men sist RS hadde serie var det fra fellesferien og stort sett fritidsbåter. Artig å se at drm hjelper til på andre plattformer også. Jeg visste ikke at dem hadde ambulansebåt. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
lgboat Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 (redigert) Bevares, så lite innhold. Og mye gjentagelser. Jeg er sikker på at NRK hadde gjort en mye bedre jobb her. Det fins jo så mye å ta tak i fra Redningsskøytenes dagligliv tilsjøs. Ja, ja, et TV3 program er bedre enn intet program. Redigert 28.August.2012 av lgboat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
grønningen Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 venter spent på nytt Dag Lindebjerg program på nrk. litt for mye "Discovery" preg på dette Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
Bitteliten Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 (redigert) RS drifter tre ambulansebåter. http://www.redningsselskapet.no/Forside/Ambulanse+til+sjøs.146827.cms Her er det viktigste: Klasse: Ambulansebåt Kallesignal: LCQN Maritime Mobile Service Identity: 257047000 Havn: Sandnessjøen Byggested/-år: Brødrene Aa AS/2012 Anlegg: Brødrene Aa Finansiering: Materiale: Kompositt karbon sandwich DVN klasse: Hastighet: 40 knop Rekkevidde: 300 nm Slepekraft: 2300 kg Mannskap: 2 personer Vekt: Brutto: 49 Netto: 19 Dimensjoner: Lengde: 20,0 m Dekksbredde: 4,65 m Dypgang: 0,8 m Tankkapasitet: Drivstoff: 2200 l Ballastvann: 900 l Ferskvann: 200 l Motorer: Hovedmotor: Volvo IPS 1050 Hjelpemotor: Fischer Panda 8000i Framdrift: Gear: Volvo POD drev m/integrert reduksjonsgir Vribare propeller: Q7 trekkende kontraroterende, 3- og 4-bladet Baugpropeller: Vannjet: Dekksmaskineri: Manuell MOB-kran, hydraulisk løftbar båreheis og landgang for transport av rullende båre og rullestol Redningsutstyr: Redningsflåte (12 personer), 12 redningsvester for voknse + 2 redningsvester for barn, nødpeilesender, AIS transponder, redningsbøyle Dykkeutstyr: Navigasjonsutstyr: 2 stk Furuno radar FR2117 Kommunikasjonsutstyr: VHF DSC Sailor RT6210, GMDSS VHF RT6220 Redningsovernatting: 2 båreplasser, 10 sitteplasser Redigert 28.August.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jonsverre Svart 28.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Og rock'n roll på full musikk under utrykning? Hva med lytteplikt og andre oppkall på sambandet? Litt for overdramatisert til tider så langt. Hei, Tom er en ansvarlig kar så han har nok ikke musikken høyere enn at han hører sambandet. Opptaket med musikken var gjort under en prøvetur med båten, ikke under utrykning. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 29.August.2012 Link til dette innlegget Svart 29.August.2012 Gidder ikke å se på dette reklamemarerittet! Hadde det vært en seriøs TV-kanal, så... Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 29.August.2012 Link til dette innlegget Svart 29.August.2012 Langt bedre da den gikk på NRK eller var det TV2 ? TV3 benytter selvsagt anledningen til å fylle 1/2-timen med LITT NSSR og MYE reklame. En annen ting som er irriterende, er den stadige gjentagelsen og gjenbruket av allerede viste klipp. Alt for å tyne mest mulig ut av minst mulig film. Men, det være sagt, spennende å følge med i arbeidet til NSSR. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 29.August.2012 Link til dette innlegget Svart 29.August.2012 Men, det være sagt, spennende å følge med i arbeidet til NSSR. Ikke NSSR, i dag heter det kun Redningsselskapet(RS). Bare venn deg til det først som sist.... Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.August.2012 Link til dette innlegget Svart 29.August.2012 Gidder ikke å se på dette reklamemarerittet! Hadde det vært en seriøs TV-kanal, så... Mindre reklame på tv3play.no / viaplay.no Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.