Cemaso Startet 28.August.2012 Del på Facebook Startet 28.August.2012 (redigert) ShipO'hoi båtvenner Er ny på forumet, men har lest mange gode innlegg og har hatt stor glede, samt nytte av dette. Velger derfor å dele min nyeste investering, og håper noen kan ta nytte av dette også. Jeg er nettopp tilbake fra Frankrike og har kjøpt familien en (gml), men for oss ny båt. Valget falt på en 1988 Princess 36 Riviera m/ 2X306 Tamd 61 motorer (600t). Jeg valgte og dra ned selv for å prøvekjøre og gå gjennom båten (grundig). Dette ble foretatt med megler og eier tilstede, og etter å ha funnet "nesten" alt i orden ble vi enige. Båten ligger i dag i Marseille og venter på frakt. Her har jeg egentlig valgt tyske Sleepy, de tar 9200 Euro + 19% tysk mva gjennom tyskland. Nå har jeg fått vite at de kansje må ha politieskorte også, og da må jo denne betales for også Har noen dager til og undersøke med andre aktører, men det er jo tross alt 250 mil hjem til Asker, så kansje det ikke er så galt. Er også litt usikker på om vi skal frakte den til Grebbestad/Strømstad og vinterlagre den der, eller om vi skal ta den hjem til Asker med en gang. Sessongen er jo på en måde litt over snart alikevell.. Regner mye på på dette om dagen, da det er billigere og lagre den der en hjemme, samt at vi sparer mye i renter/ avdrag ved og ta den i dvale og betale moms/toll til neste år fra egen kjøl på tollkontoret i Fredrikstad. Så om noen der ute har noen tips på noe av dette, taes disse imot med stor takk Redigert 28.August.2012 av Cemaso (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.August.2012 Del på Facebook Svart 28.August.2012 (redigert) Siden det er så sent på året, ville jeg vel kanskje latt den ligge i Sverige til våren, og heller tatt noen fine høstturer med Sverige som utgangspunkt. Ville sjekket noen flere aktører på transport, om ikke annet for å sammenligne priser. Grattis med ny båt, og med første innlegg på Baatplassen.no Redigert 28.August.2012 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Jeg mener at en på brygga i nærheten av oss fikk fraktet en Cranchi Endurance 41 til Norge fra Kroatia (tror jeg det var) for ca. 80.000,-. Sjekk med andre befraktere, tror det kan være muligheter for noe rimeligere frakt. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Hvorfor frakt langs veien helt til Norge? Båter er jo laget for å gå i vann.. Fra nordtyskland til norge er vel en fin tur med denne? Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Mariell Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 (redigert) Kiel - Oslo Ca 350nm, straka vegen. Uansett hva du velger. Velkommen til BP og gratulere med "ny" båt. Redigert 29.August.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
SoBo Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Gratulere med flott skute. Vi har akkurat skaffet oss en likedan båt. Utrolig god plass. Dersom du ikke skal gjøre noe med båten, ville jeg lagret i Sverige. Når det gjelder forsikring så sjekk grundig. Varierte fra 4200,- til 9600,- Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
littmild Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Kiel - Oslo Ca 350nm, straka vegen. Flott helgetur, det! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Ask Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Hei Dersom du likevel ikkje får båten heim i haust er det kanskje like greit å vinterlagra den der den er? Då får du i alle høve god tid til å vurdera ulike fraktalternativ. Kanskje dekkslast til ein eller annan hamn i Nordeuropa er rimlegast? Eg hadde òg vurdert å putra heim via kanalane i Europa, men det må då sjølvsagt undersøkjast om båten er ikkje er for stor. Eventuelt å køyra eit strekk i år og resten neste år er lettare å få til i høve til jobb og familie? Ved å putra gjennom kanalane får du prøvd båten mykje, utan å vera langt frå land. Då vil du nok òg vera tryggare i høve til å setja over Skagerak, når den tida kjem. Ask Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Eg hadde òg vurdert å putra heim via kanalane i Europa Enig i den, det tar lang tid, men det er en gyllen sjanse til en opplevelse for livet, lista ligger mye høyere for å ta den turen andre veien, for da må man tross alt hjem igjen også(eller selge båten for betraktelig mindre enn man får for den i Norge). Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Ask Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Mi kanalerfaring er avgrensa til Caledoniakanalen og "Standing Mast route" gjennom heile Nederland. Etter kva eg har lest tek ein koseleg tur frå Middelhavet til Austersjøen 6-8 veker. Då har ein vistnok tid til å nyta turen. Dersom ein stressar skal det vistnok vera råd å gjera turen på 2-3 veker. Kva med ein hausttur med innlagte stopp på diverse vinslott og legga att båten i t.d. Paris? Ved oppstart tidleg vår har du båten heima i god tid før sesongen startar her. Ask Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Gratulerer med ny båt! Klart du må kjøre henne hjem på sjøen.. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
No Angel Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 ShipO'hoi båtvenner Er ny på forumet, men har lest mange gode innlegg og har hatt stor glede, samt nytte av dette. Velger derfor å dele min nyeste investering, og håper noen kan ta nytte av dette også. Jeg er nettopp tilbake fra Frankrike og har kjøpt familien en (gml), men for oss ny båt. Valget falt på en 1988 Princess 36 Riviera m/ 2X306 Tamd 61 motorer (600t). Jeg valgte og dra ned selv for å prøvekjøre og gå gjennom båten (grundig). Dette ble foretatt med megler og eier tilstede, og etter å ha funnet "nesten" alt i orden ble vi enige. Båten ligger i dag i Marseille og venter på frakt. Her har jeg egentlig valgt tyske Sleepy, de tar 9200 Euro + 19% tysk mva gjennom tyskland. Nå har jeg fått vite at de kansje må ha politieskorte også, og da må jo denne betales for også Har noen dager til og undersøke med andre aktører, men det er jo tross alt 250 mil hjem til Asker, så kansje det ikke er så galt. Er også litt usikker på om vi skal frakte den til Grebbestad/Strømstad og vinterlagre den der, eller om vi skal ta den hjem til Asker med en gang. Sessongen er jo på en måde litt over snart alikevell.. Regner mye på på dette om dagen, da det er billigere og lagre den der en hjemme, samt at vi sparer mye i renter/ avdrag ved og ta den i dvale og betale moms/toll til neste år fra egen kjøl på tollkontoret i Fredrikstad. Så om noen der ute har noen tips på noe av dette, taes disse imot med stor takk Hei du Hør med disse: http://www.boat-transportation.co.uk/index.htm De fraktet båten min hjem i fjor, en 37,2 fot Sunseeker Superhawk 34. Den kom til Frederikshavn uten følgebiler (3,11 bred) for 5000 GBP Jeg undersøkte også med Sleepy men de var mye dyrere.. Kom fra Empuriabrava i Spania, 20 minutter fra grensen til Frankrike på middelhavsiden. Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Mariell Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Fredrikshavn - Oslo ca. 150nm Strake veien. Da er vi nede på en grei dagsetappe med den båten. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
No Angel Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 I FrHavn ringer du bare NH Løft som setter ut båten for deg. Jeg kjørte hjem til Tønsberg i skikkelig drittvær. Sunseekeren er lav i baugen og dukket under ett par ganger men var hjemme søkkvåte etter ca 6 timer.. Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
nordan family 27 Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Du kan jo høre med Stavanger Marinesenter for tips. De frakter jo båter fra syd-europa til Norge ganske så hyppig, og har vel funnet ut hva som er "best". Sjekk om du trenger en form for deklarering om båten skal ligge lenge i et annet land i ditt eierskap slik utlendinger trenger for å ha båten i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
No Angel Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Båten kan ligge så lenge du gidder i Danmark eller Sverige da det er EU skatt på den! Bare når du kommer til Norge at du må ta den telefonen til tollvesenet å si du har lagt til kai i Norge å så gi de 2-300.000.. Husk at du også må ha med en del papirer på båten fra båten var ny ellers kakn tollvesenet kreve at den settes på tollager frem til dette er anskaffet og det er hvertfall ikke billig! Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Boogieknight Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 (redigert) Fikk transportert en p45 fra plymouth til gøteborg. Bil fra plumouth til london, deretter med containerskip fra london til gøteborg. Heiste den ut i gøteborg etter å ha montert på igjen propellene, kjørte deretter for egen maskin til strømstad. Kostet mindre enn først antatt ved å skjekke litt + litt hjelp fra hyggelig megler med tlf nr til hvilke firmaer man kunne bruke. Betale over 100k for transport er hvertfall overpris. Og som andre sier, legg båten i sverige. Tullvesenet kan være vanskelige nok om du ikke er heldig. Bruk vintern på å være 100% sikker på at alt er i orden. Tilgang på deler, hjelp osv er enklere i strømstad enn i norge. Og plutselig en dag oppdager du at svenskekysten er så fin at fu ikke gidder bruke 400k i tollavgifter, og heller bruker de pengene på kos. Påsken med båt i strøsmtad er hvertfall å anbefale. Redigert 29.August.2012 av Boogieknight (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 (redigert) Jeg må bare spørre. Er det virkelig så mye billigere å kjøpe en så gammel båt i frankrike, når disse båtene her hjemme går for ca 650k? Tenker da på sluttsummen, koster jo mye for frakt, toll, mva o.s.v.. En slik båt med to store motorer må koste mye? Redigert 29.August.2012 av mrtiger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Ikke glem transportør Lauritzen i Esbjerg! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Beklager, sånn skulle det vært: Lauritzen Transport & Distribution Troldkær 1 DK-6200 AABENRAA Region Syddanmark Denmark Telephone: Fax: +45 (0) 7454 5539 +45 (0) 7454 5537 Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Jeg har alltid fått best pris fra http://www.glogau.net/ Fraktet en 39 foter i våres for 5200 fra St Tropez til Skagen. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Cemaso Svart 29.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2012 Oi, så mange svar! Tusen takk for gode råd og meninger. Kanaler er nok hyggelig, men dette får vi ta når livet slakker av litt og barna er blitt eldre:0) Vi har besluttet å frakte båten til fantasi yachts i Uddevalla for vinteren. Her var det halve prisen kontra strømstad og Grebbestad. Disse virket hyggelige også, de laster den av og lagrer, samt vinterkonserverer for 11000 SEK. Ink mva. (utendørs). Mener at det kan lønne seg og kjøpe i utlandet. Vi fant ingen av disse i landet vi hadde lyst på eller råd til, her fant vi et bra eksemplar med gode motorer til langt billigere penge en noen vi fant her hjemme... Ferdig tollet og fraktet inn til landet. Det spennende nå er å finne et seriøst fraktselskap til lavest pris, noe som ofte er en kombinasjon det er vannskelig og treffe. Men vi prøver... Takker masse for gode tips og skal kontakte de nevnte her i morgen også. Vet noen om jeg må betale moms på frakten fra Frankrike, når vi kommer sjøveien til neste år og parkerer ved et toll kontor i Norge? Det står jo hvor den er kjøpt mener jeg.. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Vil fortsatt tro du kan spare på å ta båten fra Kiel til Uddevalla på egen kjøl, gjøres unna på en helg med overnattingsstopp på Anholt/Læsø. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Gtir_man Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Moms på frakt også ja. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Hvilken side finner du båter i Frankrike på ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.