Jump to content

Bildekk som bryggefender.

VannTro

Recommended Posts

Jeg vet det har vært spørsmål om hvordan man kan unngå missfarging når man benytter bildekk som bryggefendre.

Nå har et Svensk firma kommet med en løsning: http://fenderkungen.se/

Hva de sier selv om holdbarhet:

500 grams PVC som i sig är väldigt motståndskraftig. Väder och vind kommer inte göra någon större åverkan. Så länge som din båt har runda relingskanter och inte sjön kastar båten mot däcket kommer det hålla väldigt länge. Våra däck hänger ovanför isen så det har hållit bra. Vi lämnar garanti mot fabrikationsfel.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ser ikke så dumt ut, men lurer jo litt på hva prisen på disse blir sammenlignet med fendere i "passelig størrelse"?

Apropos sorte merker fra gummidekk så kan jeg ellers anbefale Biltema sin Black streak remover.

I følge bruksanvisningen skal den sprayes på og tørkes av med en tørr fille. Jeg var svært skeptisk når jeg la den i kurven, etter å ha forsøkt med både diesel, bensin og whitespirit for å vaske bort noen stygge felter, men jeg ble positivt overrasket. Før- og etterbildene ser du under, og fremgangsmåten var faktisk nøyaktig som på flaska - bare i to omganger:

img_2205.jpg

img_2206.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...