Jump to content

Tungt å heise seil. Kan jeg smøre?

storbonden

Recommended Posts

Det var denne jeg tenkte på. Det er ikke olje iden, den blir helt tørr etter noen sekunder og etterlater seg bare et lag med svært lav friksjon. Selges hos Maritim og flere andre.

Redigert av Sjøtunga (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Siden dette er en eldre båt ville jeg startet med å sjekke trinser i toppen og bunn av masta, er trinsene runde? er det lager i dem, og går dette rundt? er de med glidelager, er dette slitt ovalt?

Har du ryttere eller eller masteliket i spor?

Er sporet riktig bredde? har det lik bredde hele veien? Har sporet skader?

Sjekk dette før du begynner å kline med olje...

Herregud, her er det så mye tips at en nybegynner blir helt svimmel. Fallene er ført til cockpit, smører selvfølgelig blokkene også etter å ha lest ENDA flere tips. Til Halcyon: Vet så og si ingenting om dette og hint, men forliket går inni masta. På spilene er det nylonryttere. Er det da ryttere? Går forliket i masta? Forliket er vel det innsydde tauverket i forkant av seilet? (Ja, vi er på det nivået :nonod: ) Det er så mye jeg ikke vet om forliket at jeg vurderer å ta kontakt med forliksrådet...........

Til mitt forsvar er jeg båtvant med alt fra snekke og torpedobåt til kajakk...... Det er bare alt dette nye som stikker opp av dekket.......Har heldigvis en god vinter foran meg på lesing, kurs og evt. å finne et miljø i nærheten.

• 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...