ivar Svart 12.September.2012 Link til dette innlegget Svart 12.September.2012 fins litt greier her http://www.yamaha-rebuild.com/Yamaha%20High%20Perf.htm Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sturee Svart 12.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2012 Se der ja, kanskje dette kan være noe: HT 6300 Big bore carbs 3cyl/exchange set $275 Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 15.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2012 (redigert) Da har jeg fått satt båten på vannet og prøvekjørt litt. det var morro! gikk kjempefint i vannet og tok litt bølger veldig bra! Her er noen bilder: klar for vannet! Motoren, en yamaha 50hk 97 modell. Klar for prøvetur, vest og dødmannsknapp skal på! :) Video kommer kanskje senere! :thumbsup: Redigert 15.September.2012 av SM330S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.September.2012 Link til dette innlegget Svart 15.September.2012 grattis! har du fått koblet opp turteller samt sjekket fart? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sturee Svart 15.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2012 Har ikke turteller men skal prøve å få skaffet instrumenter til den i vinter. målte den til 32 knop, tror jeg har en del å gå på med propellen. Her er Video! Blås på! hahaha Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 16.September.2012 Link til dette innlegget Svart 16.September.2012 Så dritbra ut det der da! Grattis :D Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 17.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Går jo greit, får se når jeg får turteller om det er noe vits i å gjøre noe med eller om det er bare å la det være :) Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Nærmer seg vår nå, og klargjøring av båten! båten skal oppgraderes litt før den skal ut: Nytt elektrisk anlegg Montere stereo nye instrumenter bytte ut panel på høyre side, denne var helt råtten Vurderer også å bytte/tilpasse vindskjermen. Denne er ikke rett som vises på bildet over. mangler også en list over, som gjør at den ser uferdig ut. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slikt? evt hva det vil koste? vet ikke om jeg vil bytte skjermen og, eller bare prøve å skjære den til selv. Tankmåleren på båten virker ikke, jeg vet ikke om det er instrumentet eller giveren som er ødelakt. Noen som vet hvordan jeg kan få teste dette? dumt å kjøpe ny måler, hvis måleren virker og giver er ødelakt, og motsatt... Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 4.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 (redigert) Da har det blitt gjort en del med båten. revet ut alt gammelt elektrisk og byttet ut med nytt. bare i ledninger røk det nesten 1000kr. fikk montert spilleren, ny tankmåler og voltmeter og turtelleren jeg fikk tak i her i høst. etter noen timer med kobling fungerte alt Med hjelp av turtelleren bytta jeg til en 19 tommers stålpropell, fikk 4900-5000 rpm og 36 knop :) Tok ut sideplata på venstre side også for montering av høyttalere. denne viste seg å være råtten den også, så laget like greit ny på denne siden også. fikk skjært ut hull og montert begge platene på plass igjen. passet veldig fint! høyttalerene fikk jeg montert og koblet så fungerte det og. Så var det klart for prøvetur Satt den ut og tok en runde 1. mai. alt fungerte veldig fint! motoren startet lett og gikk greit. Selv på fullt turtall kunne jeg fortsatt høre stereoen greit Eneste jeg nå savner på båten er en havnekalesje. noen som vet ca hvor mye det vil koste å skaffe en slik til båten? Noen bilder: Redigert 4.Mai.2013 av Sturee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 syns du nevnte i en annen tråd at du hadde fått tak i en 19" turbo - da ville jeg forsøkt å heve motor et hull eller 2 - da kan du du få litt mer turtall og fart. (Turbo propene har godt grep og trives med å gå litt høyt i vannet) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sturee Svart 4.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 (redigert) Så litt på nummeret på propellen, sjekka på nettet og det skal være en honda turbopropell ja. motoren er allerede hevet to hull men er fortsatt ett hull til. selv når jeg tilter motoren så langt det går før den går over fra trim til tilt har jeg godt grep i svingene. kanskje jeg kan løfte den enda mer? Det jeg synes var litt rart er at etter jeg hevet den endret ikke turtallet seg, men farten gikk opp 2 knop likevel med den propellen, som gjorde at det ble den jeg gikk for. Evt hvis jeg skulle hevet den enda mer, er litt usikker på hvordan vanninntaket står hvis jeg hever mer.. hvor mye ville det kostet med et water pick-up sett til denne? Men hvis det er dyrt vil jeg heller prioritere å få skaffet meg en havnekalesje Redigert 4.Mai.2013 av Sturee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 (redigert) hvis du kan tilte den så mye ut uten at det spinner så har du fortsatt endel å gå på ja. er noen her inne som har bygd sin egen pickup. Så ganske overkommelig ut. Kan også være nok å bare montere trykkmåler på kjølevannet så man ser at den får nok Bestilte meg en turbo propell fra usa for etpar år siden, men fikk da en annen type - "quest" som er mer ment for tyngre båter. Ser ut til at jeg må prøve å få kloa i en sånn Turbo 1 , tror den vil funke mye bedre på weslingen Redigert 4.Mai.2013 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sturee Svart 4.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Tror det evt får vente til neste år... hvis ikke må jeg til å borre nye hull og tette de gamle, og den står i en ganske grei stilling allerede. står noen cm over bunnen av båten så er vel på grensa allerede til at jeg trenger det slik den står nå. Men tusen takk for hjelp og tips Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.