Worry II Startet 6.September.2012 Del på Facebook Startet 6.September.2012 Jeg sendte er forespørsel om pris på turbo, ny eller ombytte. Fikk følgende svar fra et firma (holder de anonyme): "Takk for din forespørsel -Bytteturbo: 6.000 kroner + mva -Overhaling av din turbo kostar 5.000 kroner + mva (forbehold om at rotor og alle hus er utan skader og sprekker) -Fabrikkny bytteturbo kostar 8.000 kroner + mva" Er det noen som har forslag til hvor jeg bør henvende meg for en bedre pris på denne ? Synes det var litt i overkant kostbart for bytteturboen.. Jeg er ikke sikker på om den jeg har er dårlig, men den bør nok byttes ganske snart, da jeg har symptomer på at den begynner å bli sliten (lekker noe i manifold og kjølevann/eksos). Jeg ønsker å betale minst mulig for en, men ønsker et seriøst firma på levering av den. Er takknemlig for forslag og anbefalinger. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 6.September.2012 Del på Facebook Svart 6.September.2012 Synes ikke det var dyrt jeg da:) Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 6.September.2012 Del på Facebook Svart 6.September.2012 http://www.gikturbo.se/bytesturbo/bytesturbo-tunga-fordon/volvo-penta-marin-91hk.html Sitér dette innlegget Link to post
gagga26 Svart 10.September.2012 Del på Facebook Svart 10.September.2012 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34678938 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2012 (redigert) Takker, gagga ! Jeg synes den ser godt brukt ut.. Ikke lett å si noe om tilstanden på denne. Synes det ser ut som at den er full av olje/sot i rotor, eller hva mener dere ?: Redigert 10.September.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gagga26 Svart 10.September.2012 Del på Facebook Svart 10.September.2012 Ja den er blitt brukt i en Skilsø 750,har akuratt handla ny båt med en KAD43 i,så denne blir bare liggende:p Ikke no slærk i den,vet ikke om soten bare kan blåses/skylles vekk med diesel e.l. Men som du sier så kan vi høre hva andre mener.Har du en båt til flere hundre tusen er det sikkert greit med nytt,men er det en båt til rundt 100 så er det jo litt kjedelig å kjøpe ny turbo til opp mot 10.000kr.Jeg fant en ny på finn til 4000kr,kjøpt av privatperson,men var nok litt flaks at jeg fant den:p MVH Gagga26 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2012 Det er ikke samme turboen heller er jeg redd, men takk for omtanken uannsett gagga ! Det billigste er vel å få den jeg har renovert. Man vet jo ikke tilstanden på en slik brukt en og det ville blitt smør på flesk å kjøpe en som også måtte renoveres.. Sitér dette innlegget Link to post
gagga26 Svart 10.September.2012 Del på Facebook Svart 10.September.2012 Nei er ikke bare å finne lik:p Nei når enn først gjør det så er det like greit å være sikker da,men hva er det som er galt nå da? jeg trodde somsagt min også var deffekt,men det var den ikke,var heller intercooleren som trengte rengjøring:p Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2012 Jeg har symptomer som beskrevet i denne tråden https://baatplassen.no/i/topic/43418-tamd-30-ladeluftkjoeler-problemer/ Men hva var problemet hos deg, da ? Renset du intercooler i diesel eller syrebad forresten ? Sitér dette innlegget Link to post
gagga26 Svart 10.September.2012 Del på Facebook Svart 10.September.2012 Du må bare etterfylle 1dl per 15timer,hmm jeg måtte etterfylle ca 5dl per 50 timer ca,kanskje vi hadde samme "problemet" Jeg fikk beskjed at di motorene skulle bruke litt olje,så eneste jeg gjorde var å bytte overtrykksfilteret,så solgte jeg båten til en som kun brydde seg om den lakk kjølevæske fra det lukka systemet,noe den ikke gjorde og ble dermed solgt:) planen var å demontere intercooleren og gjøre den ren,men det rakk jeg ikke(intercooleren var ettermontert i 2004) Du får ihvertfall ha lykke til videre:) Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2012 så solgte jeg båten til en som kun brydde seg om den lakk kjølevæske fra det lukka systemet,noe den ikke gjorde og ble dermed solgt:) :lol: Veldig bra ! Jeg har holdt på med det samme der også (evt.se denne tråden https://baatplassen.no/i/topic/90384-bilder-fra-demontering-varmeveksler-tamd30aqad30/) Men jeg har liksom ikke tenkt til å kvitte meg med denne båten riktig enda.. gir den et par år til, tenker jeg.. Mulig jeg demonterer intercooleren også for rens, demonteringsjobben kan jeg jo Sitér dette innlegget Link to post
gagga29 Svart 10.September.2012 Del på Facebook Svart 10.September.2012 Bra med bilder og sikkert en god jobb også:) Nei det er jo bare å skru når du kan det,nå starter jo vinteren også:) men jeg lot det være,vi skulle til Mandal en helg(jeg og fire kamerater)vi kom til Kristiansand og fant ut vi ville til Skagen,det gjørde vi og brukte 10-12 timer hver vei,på mellom 2700-3300omdreininger,uten NOE problemer,så motorene her er gode:D Litt galskap uansett,men bra gikk det:D PS:vi var bare en båt:p Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.