feskhau Startet 8.September.2012 Del på Facebook Startet 8.September.2012 Skaffet meg en gammel Selco Select 13 i sommer, etter litt pilling på båten har jeg oppdaget at det trengs mye arbeid for og få saker og ting på stell igjen :) Jeg må støype ny dørk og akterspeil, speilet blir i den forbindelse hevet i full bredde slik at jeg kan kjøre med lang stamme. Ellers er det en del små skader her og der, men ikke noe alvorlig. Jeg tenker og lage akterspeil, nye stingere og spant av 27mm vannfast dørk finer. alt dette tenker jeg og støpe inn i glassfiber/ poly. Trenger jeg gelcoat på dette eller er det nokk med primer og 2-komp polyuretan lakk, tenker da på det som skal lages under dekk. Tenkte og kjøpe alle produktene til jobben på biltema, noen som har synspunkter om dette . Her er et bilde av båten som den var når jeg fikk den, har nå steamet av all gammel lakk/ bunnstoff. Overdel og underdel er separert, nå er tiden inne for fjerning av dekk og speil ! Sitér dette innlegget Link to post
Lillesigurd Svart 8.September.2012 Del på Facebook Svart 8.September.2012 - Jeg ville forsøkt å holde båten så nær opprinnelsen som mulig, restaurert den til slik den var da den var ny. Har selv et lignende prosjekt på gang... Lykke til videre! https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48150/Selco%206.jpg Sitér dette innlegget Link to post
feskhau Svart 9.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2012 Fått unna litt jobb i helga ! Dørken er ute, bare litt sliping til nå så kan jobben med tilpassing av spant og stingere starte. Har også fått en god start på akterspeilet :) Mye arbeid, men det dkal bli en frakk liten racer til sommern !! Sitér dette innlegget Link to post
feskhau Svart 19.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2012 Liten oppdatering :) Har fått rensket ut allt råtent tre, skummrester, dårlig polyester.... Det viser seg at båten har vært åpnet før. Matte, polyester og primer er handlet inn !! Blir støyping til helga !! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.