SverreSin Startet 8.September.2012 Del på Facebook Startet 8.September.2012 Hei! Jeg trenger råd, anbefalinger eller i verste fall en konklusjon som er ugjenkallelig. Båten min, ei Hardangersnekke i tre med galvanisert søm, har stått aaalt for lenge på land (10 år - prioriteringer i hverdagen). Er det håp for båten? Er det noen trebåt-eksperter der ute som kan hjelpe meg med å ta en avgjørelse om båtens fremtid? Marna R1. Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 8.September.2012 Del på Facebook Svart 8.September.2012 Tja, det er vel vanskelig å svare på ut fra den begrensede info du gir. Har du bilder? Er det råte, eller bare tørt treverk? Hvor tørt er det, hvor stor er største sprekke? Siden du nevner galv søm, er det rust i disse, og i så tilfelle hvor mye? Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
valvolainen Svart 8.September.2012 Del på Facebook Svart 8.September.2012 (redigert) Jeg dumpet min i vannet etter 8 år på land kun med litt smør i skoget, trutnet fint som fy den. Brukte faktisk like lang tid på å trutne året etterpå også. Men så har den heller ikke stått ubeskyttet i solskinn, den har lånt en betongkjeller i alle år. Lagringsmåte har mye å si. Er byggemåten furu på eik eller noe annet? Redigert 8.September.2012 av valvolainen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SverreSin Svart 9.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2012 Den har eik spanter og kjøl. Bord i furu. Dekket har annenhver eik/furu. Jeg regner med å måtte skifte en del spiker i sømmen. Skiftet en del for omlag 12 år siden. Jeg kan få tatt noen bilder snart, men sprekkene i borda er ikke så store. Bilder vil bli lastet opp i løpet av et par dager. Båten har stått ute. En del av tida har den hatt presenning, men denne har også vært av i perioder. Dette har jeg gjort slik at den har fått litt nedbør på seg. Den har også stått i sol, dog ikke så mye. Det er veldig mange råd om trebåter, men er usikker på hvilke er gode i dette tilfellet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.