29er Startet 14.September.2012 Link til dette innlegget Startet 14.September.2012 Hei alle sammen. En sommer er over og tilbake sitter vi med gode og mindre gode følelser etter sesongen. De gode er alt vi har opplevd, de eller retter sagt den dårlige gjelder CV lageret. Etter at jeg hadde gått i 10 - 20 timer med båten, letter jeg opp dørgen til motorkassen. Peiler olje, sjekker kjølevannet på min Yanmar. Alt OK. Men så ser jeg mengder med greas rundt i motor-rommet. Jeg finner frem til at det er fra cv lageret det har lekket. Jeg kjenner på skrueneog de er løse. Fester de og kjører videre. Etter noen timer kjøring, ser jeg at det er fremdeles litt greas som har kommet ut. Så jeg har noen spørsmål rundt dette cv lageret, som er nytt for meg. 1. Skal skruene være løse? 2. Er det tegn på at lageret er ødelagt siden det kommer greas ut? 3. Om det må byttes lager, kan dette utføres mens båten ligger på sjøen, eller vil alt forsvinne ut akterenden og båten ligger plutselig på bunnen? Det ser ut som at det er et lager til før propplakslingen. 4. Har prøvd og se hvilket merke som er på denne, men jeg finner ikke noe på det. Den er blå:) Noen med samme båt og samme problem? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 14.September.2012 Link til dette innlegget Svart 14.September.2012 Er det ikke en mansjett på cv drivleddet ditt tro som lekker fett? Kan ikke forestille meg at der skal være noen løse bolter , med mindre dette er en spesiell konstruksjon.. ansett er det viktig å erstatte fettet som er ute med nytt.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.