Jump to content

Evinrude 40hk, ukjent årgang. Power trim/tilt fungerer ikke

Knappern

Recommended Posts

Hei båtfolk!!

Jeg har akkurat fått tak i en evinrude 40hk av besteforeldrene til kona:). Men dem vet ikke hvilken årsmodell denne er..? Den heter se40rslw. Serienr g03219699.

Noen som kan tyde dette?

Og..... Jeg skulle justere tiltstaget siden båten gikk å slo.. Denne satt jo så klart bom fast. Så jeg gjorde som vanlig å fyra opp sveisen og ga den manuelle løftesylindren litt varme for å få løsnet den. Og det løste seg:)

Så..... Nå virker ikke heve å senkemekanismen mer.. :/

Motoren står i opp posisjon og vil ikke rikke seg??

Har justert wire som går til hendel men dette virket heller ikke????

Har jeg klart å ødelegge sylindren med varme?

Skjønner ikke helt dette her så håper noen kan gi meg noen kloke svar?

Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44

Hmmm tror kanskje du skal ta et bilde av motoren og legge ut og gjerne et med bilde av plata hvor serie nr og model nr står, for det jeg kan finne ut om den motoren er at SE40.. står for S= South America og E=Evinrud så her må det være noe feil, resten av bokstavene finner jeg ikke noe på, men med rett modell nummer så kan man finne ut eksakt hva som er med den motoren og årstall

Takker for svar hittil. Var innom Oslo marineservice i dag. Og karen bak disken mente at denne motoren ikke var solgt med dette motordekslet under 60 hk..? Og med det modellnavnet mente han at det ikke var en nordisk modell.

Hmm.. Hvordan får jeg postet bilder her?

Har forresten løst problemet med tiltsylinder.

Var en sprekk i strømpa på wire.

Men derimot å finne ut av årgang på denne motoren er ikke lett:) heller ingen hjelp at drevne båtfolk ler å sier at denne modellen ikke hadde det motordekslet under 60 hp?? Hehe..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...