Knappern Startet 14.September.2012 Del på Facebook Startet 14.September.2012 Hei båtfolk!! Jeg har akkurat fått tak i en evinrude 40hk av besteforeldrene til kona:). Men dem vet ikke hvilken årsmodell denne er..? Den heter se40rslw. Serienr g03219699. Noen som kan tyde dette? Og..... Jeg skulle justere tiltstaget siden båten gikk å slo.. Denne satt jo så klart bom fast. Så jeg gjorde som vanlig å fyra opp sveisen og ga den manuelle løftesylindren litt varme for å få løsnet den. Og det løste seg:) Så..... Nå virker ikke heve å senkemekanismen mer.. :/ Motoren står i opp posisjon og vil ikke rikke seg?? Har justert wire som går til hendel men dette virket heller ikke???? Har jeg klart å ødelegge sylindren med varme? Skjønner ikke helt dette her så håper noen kan gi meg noen kloke svar? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
GBOlsen Svart 15.September.2012 Del på Facebook Svart 15.September.2012 Hei. Kan dessverre ikke hjelpe deg med problemet ditt, men forklaring på modell nummeret ditt kan du kanskje finne her http://www.marineengine.com/manuals/evinrude/models_1980-present.gif Sitér dette innlegget Link to post
Garf73 Svart 15.September.2012 Del på Facebook Svart 15.September.2012 Hmmm tror kanskje du skal ta et bilde av motoren og legge ut og gjerne et med bilde av plata hvor serie nr og model nr står, for det jeg kan finne ut om den motoren er at SE40.. står for S= South America og E=Evinrud så her må det være noe feil, resten av bokstavene finner jeg ikke noe på, men med rett modell nummer så kan man finne ut eksakt hva som er med den motoren og årstall Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
tørris Svart 15.September.2012 Del på Facebook Svart 15.September.2012 i n t r o d u c e s er bokstavene de brukte på årsmodellene å det var de sist bokstavene å der hardu lw å de er jo ikke med å skulle det vere rs så er det 4o mod å den gang var det et annet register som gikk på siffer så her er det noe som ikke stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 19.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2012 Takker for svar hittil. Var innom Oslo marineservice i dag. Og karen bak disken mente at denne motoren ikke var solgt med dette motordekslet under 60 hk..? Og med det modellnavnet mente han at det ikke var en nordisk modell. Hmm.. Hvordan får jeg postet bilder her? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Garf73 Svart 19.September.2012 Del på Facebook Svart 19.September.2012 Tja etter det jeg kunne finne ut så er den fra Sør America :-) Trykk på åpne vanlig editor så får du valg på høyre side for å legge til bilde Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
Knappern Svart 24.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2012 Sør amerika ja.. En sumpmotor Her er hvertfall bilde av motor og merking: Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Knappern Svart 24.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2012 https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48621/bilde1.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48621/bilde.jpg Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Knappern Svart 24.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2012 Har forresten løst problemet med tiltsylinder. Var en sprekk i strømpa på wire. Men derimot å finne ut av årgang på denne motoren er ikke lett:) heller ingen hjelp at drevne båtfolk ler å sier at denne modellen ikke hadde det motordekslet under 60 hp?? Hehe.. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Porsche Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 (redigert) http://www.themarine...om/omcyears.pdf Ut ifra dette dokumentet ser dette ut til å være sør-amerikans motor (sikkert fra Mexico da Evinrude produserte mye her) 40 hk, ropestart commercial, 20" stamme (lang). På side 34 går det frem at den er produsert i 1993. Redigert 24.September.2012 av Porsche (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 24.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2012 Dette var meget oppklarende:) tusen takk for hjelp!! Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.