Jump to content

Perkins 3 syl 49 hk, stemmer det ?

daain83

Recommended Posts

Hei folkens,

trenger litt hjelp av dere kompetente båtfolk. I fjor pælmet jeg farymann V2en som stod i Scanden Classicen vår til skogs etter mye styr og stell - stolte rett og slett ikke på den lengre.

Så nå er jeg på jakt etter en ny rimelig motor på rundt 50hk, om det må fikses litt på gjør ingenting da jeg har litt erfaring som motormekaniker og hobbybilmekaniker (gjør vel heller ikke noe at jeg er industrimekaniker av yrke) ;)

Satt på finn her en dag og ramlet over denne : http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=37015382

Etter litt research så er det noe som skurrer, alle andre Perkins motorer jeg finner på 49 HK er 4 sylindret. Så jeg lurer på om det er noen som kan se hvilken type dette er utifra bildene ?

På forhånd takk for hjelp =)

Mvh Dan

disse motorene ble mye brukt i traktorer, f.eks Massey-Ferguson 35/135 og Volvo BM 430.

Kjent for å være omtrent skuddsikre slitere, også temmelig lettstartede. Deler tilgjengelig herfra: http://www.okonomi-deler.no/

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

M/S Bastard :

Ja det kan jo se ut som en B3.152 da muligens, har sendt ny mail til selger å bedt om mer info.

Ivar:

Ja såpass har jeg også kommet fram til, denne har kjølesløyfe - noe jeg allerede har fra den gamle motoren. Fordeler bakdeler med å bruke dette kontra varmeveksler ?

Som dere ser av annonsen så er det vridbart propellanlegg, skulle gjerne hatt vanlig gir mekanisk eller hydraulisk...er det vanskelig å få til ? Eller kan det være så enkelt som å få tak på et Hurth gir f.eks å lage evt kjøpe adapterplate ?

Har sendt ny mail til selger for litt mer utfyllende info, syntes generelt folk legger ut for lite info i slike salgsannonser... Hverfall når man er litt petimeter som meg :p

Redigert av daain83 (see edit history)