Mjøsape Startet 18.September.2012 Link til dette innlegget Startet 18.September.2012 Hei. Vil gjerne dele min erfaring og gjerne høre andres erfaring med denne motoren. Kjøpte meg ny 2012mod Tohatsu 6hk i våres, brukt den nå i ca 25timer. Brukes mye til dorging og rolige badeturer på en lettbåt på 15fot. Positivt: - Bruker meget lite bensin. - Lett og enkel å ta med seg. Negativt: -Støy, synes den støyer for mye (Klar over at det kun er en 1syl motor, kanskje derav støy) Støyen roer seg betraktelig når gear settes i nøytral, altså noe gearlyd her jeg reagerer på. (naboen sin Suzuki 5hk 4t støyer mindre) - Til tider tungstartet når motor er varm. - Chokefunskjon må en "kunne" på kald motor, forgasser drukner hvis en er for hard på choke. Kan startes uten choke, men en kjenner det litt i armen etterhvert. Må en fortsatt "kunne, lære" seg oppstart av en ny motor? gammel 70/80talls påhenger var jo litt sånn. - Oljelampe lyser vel lenge når motor har stått lenge(drar i snora noen ganger for å "prime" først) Normalt? har litt blandete følelser for denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsape Svart 18.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 "Blandede" heter det, beklager skrivefeil. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Interresant. Har en 2011, 5hk, som er samme type motor som din. Jeg har ikke noe å sammenligne med, men trodde den skulle gå roligere. Mitt hovedproblem, er at den kan være noe vanskelig å starte når den er varm. Veldig irriterende, særlig fordi jeg ikke tør å sende unga ut på egenhånd pga. vanskelig starting. Men den starter superenkelt når den er kald. -Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 22.September.2012 Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 Har samme motor, bare med mercurylogo på.. er enig med at det er en bra motor, min fungerer prikkfritt, eneste er som du sier er mye støy.. Det med choke tungstart og oljelampe har eg aldri opplevd.. Har du snakket med forhandler om det? Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Kristina III Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 Har også samme motor med Mercury-logo. Choke er bannlyst ut over ETT TREKK på kald motor. Etter det første trekket tar jeg inn choken og den starter fint. Varm motor=ingen choke. Superviktig at gassen står minimum på merket på håndtaket. Setter man gassen på tomgang og trekker, starter den rett og slett ikke.Hadde problemer med motoren de første timene, men etter en rask tur på verkstedet for litt fintrimming av plugg og turtall, surrer og går den nå hele sommeren uten problemer for junior. Synes motoren er helt grei, men det er klart at det støyer og rister litt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.