Renita Startet 19.September.2012 Link til dette innlegget Startet 19.September.2012 Hei, Noen som vet om jeg klarer å få dreva mine ned i et slik standar blåt eller grønt 200 liters fat ifm gjenomkjøring av ferskvann/glykol? Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Tvilsomt. Men kan du ikke bare koble på en slangeende på sjøvannsslangen slik at denne når ned i et kar med frostveskeblanding? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Renita Svart 20.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Hei, Ja det vart lurt, den muligheten tenkte jeg faktisk ikke på. Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 20.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Hvor mange liter bør man bruke på hver motor for å få en skikkelig gjenomspyling med frostveskeblanding? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 E kjører bare frostvæske blandingen inn i sjøvanns kjølingen og lar den stå der Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Windy37GM Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 På DPE er det som følger: Ta av drevet. Når det er av, kommer S-slange tilsyne. På den passer en Gardenakobling 100%! Lag en slangestuss fra Gardenaen som går ned i 20 liters dunke. Kjør først igjennom plenty med ferskvann (5 minutter), derretter kjører du igjennom frostveskeblanding. PÅ dine KAD32 går det ca 15-20 liter frostværske i systemet. Pga søl og at du skal la det gå litt for å være sikker, blander ihvertfall jeg 25 liter, dvs nesten 1,5 blandede 12KG fra Biltema. mvh Bavaria3sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Med setningen: Nesten 1,5 stykk blandede mener, mente jeg til begge drevene dine :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Renita Svart 20.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Se der fikk jeg oppskriften også, takker for alle innspill Mvh Renita Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 20.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Må jeg blende s-slangen eller andre utløp etter å ha fylt på frostveske blandingen, eller holder blandingen seg inne i motorene uten å renne ut ? Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 20.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Når e tenke me om så er det vel slik at pumpehuset og eksosutløpet ligger så pass høyt at all vesken vil ligge igjen etter at motoren er stoppet Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Motoren din suger inn det den skal. Husk dog følgende: Når du har laget deg Gardena kobling og greier, stappet den ned i et kar/kanne hvor også en hageslange ligger og fyller på på nesten full guffe. Motoren din suger på tomgang nesten samme tempo som en hageslange klarer å levere. DU MÅ PRIME SJØVANNSFILTERET MED VANN!!. Dere må være 2 personer, en ved nøkkelen start/stopp og en som hojjer hvis den ikke suger. Det tar ca 10 sekudner før ferskvannet kommer ut eksosen , det er nervepirrende sekunder :-) Men husk å fylle vann i sjøvannsfilteret, skru igjen filteret og start opp innen 2 minutter. D a vil den suge. Uten priming spiner bare pumpa i luft og greier ikke å dra inn vann. Testet på aqad41, kad44, kad32 Når du er feridg, faller det vannet som ikke holdes i motoren ut, ittno å bry seg om. Tenkte jeg skullle lage en bildeserie og legge ut når jeg tar våre motorer rundt den 05.10 :-) mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Kikk på denne som jeg lagde istad :-) samme båt som deg. https://baatplassen.no/i/topic/95856-howtodemontere-drev-dpe-og-frostsikre-kad32424344/ mvh Bavarai32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Renita Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Hei Bav 32, Flott tråd, mye nyttig her. Takk skal du ha. Mvh Renita Sitér dette innlegget Link to post
Ariel og Fumle Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Motoren din suger inn det den skal. Husk dog følgende: Når du har laget deg Gardena kobling og greier, stappet den ned i et kar/kanne hvor også en hageslange ligger og fyller på på nesten full guffe. Motoren din suger på tomgang nesten samme tempo som en hageslange klarer å levere. DU MÅ PRIME SJØVANNSFILTERET MED VANN!!. Dere må være 2 personer, en ved nøkkelen start/stopp og en som hojjer hvis den ikke suger. Det tar ca 10 sekudner før ferskvannet kommer ut eksosen , det er nervepirrende sekunder :-) Men husk å fylle vann i sjøvannsfilteret, skru igjen filteret og start opp innen 2 minutter. D a vil den suge. Uten priming spiner bare pumpa i luft og greier ikke å dra inn vann. Testet på aqad41, kad44, kad32 Når du er feridg, faller det vannet som ikke holdes i motoren ut, ittno å bry seg om. Tenkte jeg skullle lage en bildeserie og legge ut når jeg tar våre motorer rundt den 05.10 :-) mvh Bavaria32sport Jeg fikk ikke mine drev til å suge opp ferskvann. Selv med å ha primet sjøvannsfilteret (2 ganger) . Jeg brukte muffer til å klemme på drevene (DPE-drev), men det gikk ikke. Muffene var nok ikke 100% tette siden inntaket sitter helt i kanten av drevet. Kan det være det som er grunnen, dvs at det ikke blir vakuum nok? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Følg denne :-) https://baatplassen.no/i/topic/95856-howto-demontere-drev-dpe-og-frostsikre-kad32424344/#entry1347236 mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
sap_2000 Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Muffer fungerer dårlig ved undertrykk. Mange ødelegger impellerene på den måten. Her er en metode som fungerer godt. Bruk et 32 mm pvc rør og koble på slangen mellom drev og skjold. Sett en bøtte under og fyll denne med vann. Stikk så hageslangen inn i pvc røret og start motoren. Når den suger stikker du røret ned i bøtta og det samme med vannslangen. Når motoren er kjørt en stund blander du opp en ny bøtte med frostveske som du har klar. Fjern hageslangen, og når bøtta er nesten tom begynner du og fylle i med frostveskebøtta. Om drevet er avmontert kan du skyve bøtta innunder skjoldet idet det kommer blått vann ut av eksosen slik at eksosvannet renner ned i bøtta. På den måten kan du fortsette og kjøre en stund mens frostvesken sirkulerer i systemet. Stopp så motor og la resten renne tilbake i bøtta. Da har du spart endel frostveske som du kan bruke til motor nummer 2 og/ eller toalett og septik. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.