Jump to content

VP 228 drev, redusert ytelse, er ødelagt koning årsaken?

Per1234

Recommended Posts

Har et VP 280 drev, motor VP 225 hk. Duoprop. Den senere tiden har ytelsen blitt stadig lavere, båten kommer nå så vidt opp i plan. I fri fungerer motoren som normalt, starter greit, turtal hva det skal være. Men i gir oppfører det seg som om jeg kjører i sirup. Turtallet kommer ikke over 2500. Erfaringer med dette? Er det koning på duoprop?

Redigert av Per1234 (see edit history)

Er ikkje noe serlig motorkyndig. Men at du ikkje når turtall, er det nok andre årsaker enn koon.Det eg har opplevd med koon. er at når den blir slitt, har eg problemer med å koble inn( kan også justeres). Hadde det vert ein plass det sluret i gearet. hadde du manglet fart ikkje turtall. Skjekk du ikkje har tau eller annet i propell, det kan bremse drevet. Neste eg ville skjekket/skiftet er luft og drivstoff filter.Om det er Bensin kan plugger skjekkes også. Når dette er gjort, kan en gå videre om det skal vere noe mekanisk. I de fleste tilfeller finnes feilen i overstående.

Redigert av nives (see edit history)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Glemte å teknke på om båten er grodd under? Vil da virke tung å få i fart, og maskina jobber tungt. Er ikkje skjeldent å misse 300 omdreininger pga rur alger etc som har grodd under båten, iløpet av sommeren. Har selv i liten grad det problemet da eg ligger i brakkvann.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...