Per1234 Startet 19.September.2012 Del på Facebook Startet 19.September.2012 (redigert) Har et VP 280 drev, motor VP 225 hk. Duoprop. Den senere tiden har ytelsen blitt stadig lavere, båten kommer nå så vidt opp i plan. I fri fungerer motoren som normalt, starter greit, turtal hva det skal være. Men i gir oppfører det seg som om jeg kjører i sirup. Turtallet kommer ikke over 2500. Erfaringer med dette? Er det koning på duoprop? Redigert 19.September.2012 av Per1234 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 19.September.2012 Del på Facebook Svart 19.September.2012 (redigert) Er ikkje noe serlig motorkyndig. Men at du ikkje når turtall, er det nok andre årsaker enn koon.Det eg har opplevd med koon. er at når den blir slitt, har eg problemer med å koble inn( kan også justeres). Hadde det vert ein plass det sluret i gearet. hadde du manglet fart ikkje turtall. Skjekk du ikkje har tau eller annet i propell, det kan bremse drevet. Neste eg ville skjekket/skiftet er luft og drivstoff filter.Om det er Bensin kan plugger skjekkes også. Når dette er gjort, kan en gå videre om det skal vere noe mekanisk. I de fleste tilfeller finnes feilen i overstående. Redigert 19.September.2012 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
nives Svart 19.September.2012 Del på Facebook Svart 19.September.2012 Glemte å teknke på om båten er grodd under? Vil da virke tung å få i fart, og maskina jobber tungt. Er ikkje skjeldent å misse 300 omdreininger pga rur alger etc som har grodd under båten, iløpet av sommeren. Har selv i liten grad det problemet da eg ligger i brakkvann. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Per1234 Svart 21.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2012 Takk for tips. Det blir vel at jeg får ta den på land før tiden og sjekke. Motoren går altså helt normalt i fri, og filterne er OK. Gir tilbakemelding når propell m. m. er sjekket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.