Jump to content

30hk eller 40hk på en 14fots Ribb hva er mest økonomisk?

Selco14

Recommended Posts

Forbruket kan være lavere med 40 hk .. Om både 30 og 40 hesteren går veldig lett kan det hende 30 hesteren går billigere.. På full gass bruker 40 hesteren mere, men går også fortere.

Du har i prinsippet rett i det du sier om å gå lettere på marsj, men om begge motorene går lett er det ikke sikkert.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Med en 4HK vil du spare maaassse bensin.

Du kommer ikke så langt på samme tid som en 40HK, men du kan kjøpe deg moped for det du sparer i bensin på samme antall timer på fjorden i løpet av en sesong.

Bare sånn for å støtte faren din litt også.. ikke like artig kanskje, men du spør om økonomi....

Edit: det er mulig å sette min melding på ignore om du ikke vil far skal se den.

Redigert av RSL (see edit history)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

hva som vil være mest bensingjerrig vil også komme an på båten samt bruk. Er båten lettdrevet er det slett ikke sikkert 40hk er mer økonomisk.

Jeg ville gått for 40hk, ikke så mye for økonomi men for at de ekstra kreftene er gode å ha når man driver med vannsport eller har mye last i båten

Var selv 'i samme båt' da jeg var 17, pappa var i modus for å kjøpe ny motor og var tenkt på 30hk. Jeg fikk gehør for å kjøpe 40hk pga at jeg og broren min var glade i vannskikjøring osv.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...