Selco14 Startet 24.September.2012 Del på Facebook Startet 24.September.2012 (redigert) Jeg og pappa har hat en liten diskusjon om hva som er mest bensin gjerrig. Er det på en 14 fots ribb, 30hk eller 40 hk? Jeg mener det er 40 siden man da kan ha en marsfart på lavere turtall, er dette riktig? +++ at jeg da kan kjøre forter med en 40 hk :D Redigert 24.September.2012 av Kaptein Jack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 Forbruket kan være lavere med 40 hk .. Om både 30 og 40 hesteren går veldig lett kan det hende 30 hesteren går billigere.. På full gass bruker 40 hesteren mere, men går også fortere. Du har i prinsippet rett i det du sier om å gå lettere på marsj, men om begge motorene går lett er det ikke sikkert. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
chrisrik Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 Jeg hadde valgt 40 uten å nøle! Kjempemye artigere. Tror ikke det er store forskjeller forbruksmessig, greit å ha noe å gå på. Neppe store vektforskjeller heller :-) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Selco14 Svart 24.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2012 ok takk! :) nå blir det bare og overtale pappa.... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 Det fremstår som ganske klart at 40 hesteren blir dyrere i drift på den måten at du vil bruke fleire liter bensin pr tur da det skinner igjennom ganske tydelig du er ute etter den ekstra farten de ekstra kreftene vil gi Sitér dette innlegget Link to post
Selco14 Svart 24.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2012 joda, men er det veldig stor forskjel på en firetakter og en totakter, både når det gjelder besin og kraft? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 Om det er stor forskjell på en 15 år gammel to-takter og en ny firetakter en mener du? Ja! og alt i fordel den moderne firtakteren. Om du snakker nyere to-taks så er det kun E-tec som er å få. >Hvorfor gidde holde på med dette amerikanske rælet når en får flotte japsemotorer Sitér dette innlegget Link to post
Selco14 Svart 24.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2012 vi er desverre ikke steinrike... så det er nok snakk om litt eldre mototrer ja. sånn rundt 2000 tallet. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 (redigert) Med en 4HK vil du spare maaassse bensin. Du kommer ikke så langt på samme tid som en 40HK, men du kan kjøpe deg moped for det du sparer i bensin på samme antall timer på fjorden i løpet av en sesong. Bare sånn for å støtte faren din litt også.. ikke like artig kanskje, men du spør om økonomi.... Edit: det er mulig å sette min melding på ignore om du ikke vil far skal se den. Redigert 24.September.2012 av RSL (see edit history) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
ivar Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 hva som vil være mest bensingjerrig vil også komme an på båten samt bruk. Er båten lettdrevet er det slett ikke sikkert 40hk er mer økonomisk. Jeg ville gått for 40hk, ikke så mye for økonomi men for at de ekstra kreftene er gode å ha når man driver med vannsport eller har mye last i båten Var selv 'i samme båt' da jeg var 17, pappa var i modus for å kjøpe ny motor og var tenkt på 30hk. Jeg fikk gehør for å kjøpe 40hk pga at jeg og broren min var glade i vannskikjøring osv. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaks Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 Biltema selger padleårer.. De er driftsikker.. Og økonomisk;) Neida. Høres ut som du liker fart så da er nok 40 det beste valget. Kjører du mye fort og lek bruker den nok litt mer bensin.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Bearded Beast Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 Eg har ikkje noe rede på motorer i akkurat den størrelsen men forutsatt at 40 hk motoren en større i slagvolum så ville eg heilt klart valgt det. Hk tallet er bare deler av sannheten om motorens kraft Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.