Jump to content

Hva slags båt er dette?

Hawken

Recommended Posts

min første innskytelse: Glastron/Carlson

Ser jo ut som et bra skrog, så kan være verdt å pusse opp. Og så med en rekkesekser på hekken :)

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Det ligner veldig på en Glastron.

Typisk Glastron fargesetting på sidene av skroget i tillegg til den litt kantete formen på dekket i baugen av båten.

En gammel klassiker som du absolutt bør pusse opp. Ikke mange av de i landet tror jeg.

Her er en fin link til gamle klassiske Glastron båter hvor du kanskje kan finne den:

http://www.classicglastron.com/gl-the-years-web.html

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

Hei, og takk for svar.

Jeg googlet litt samme dagen som jeg postet innlegget, og ganske riktig, det er en Glastron. 1967 Glastron V163 for å være korrekt.

Vurderer sterkt å sette denne istand i vinter, men jeg mangler litt ting som burde vært der for å få den original eller tilnærmet.

Noen har fjernet motorbrønnen og bygget om akterspeilet for innenbordsmotor, og dette er jo litt synd. Men, jeg har funnet bilder av et originalt akterspeil, så det skal vel la seg gjøre å rekonstruere dette.

Jeg lover å poste noen bilder dersom dette blir et vinterprosjekt.

Tusen takk for skryt av Norcemen :smiley: .

Mvh H

Googlet litt jeg og... Ser av bilder at dette akterspeilet/brønn her helt klart mulig å bygge opp igjen selv med flere tommeltotter. :smiley:

Kanskje finne et vrak på ei søppelfylling der du kan kutte for tilpasning, et akterspeil/brønn? Da finner du muligens noe mer moderne og ikke fult så kantete som originalen? Ville vel kanskje bygget opp litt og, slik at en vanlig langstammet motor kan brukes. (gitt at det er kort på denne da...)

Tror dette kan bli meget bra! :thumbsup:

Redigert av Porsche (see edit history)
  • 1 år senere...

Dersom er noen interesse for det, så kan jeg lage en prosjekttråd på restaureringen av denne båten. Den har nå stått lagret tørt ett års tid, og nå har interessen og lysten meldt seg:). Planen er nå å plukke denne helt fra hverandre, for så å bygge den opp igjen fra bunnen av.

Prosjekttråd??

Mvh Håkon

Tøft Hawken! Godt å se deg tilbake - denne gang med et nytt prosjekt! Norcemen din er jo en mal på hvordan min skal bli. Ikke mange av de båtene heller!

Liker at du gir liv til gamle klassikere!

Er i gang med oppussing selv og har også en prosjekttråd her inne..

https://baatplassen.no/i/topic/102112-prosjekt-norcem-fun-21/

Kjør på med prosjektet! Du har jo kompetansen, utstyret og lysten - så dette blir kanon!

PS: Du kan kjøpe min rekkesekser. Matcher denne båten bra! :clap:

Keep up the good work!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...