Jump to content

Prosjekt oppussing av Wiking 26 ac, 1982 mod.


Zitt

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Jeg har ikke vært inne på denne tråden min på evigheter, og det er nærmest sjokkerende å se den omtanke dere viser meg. Jeg er rørt!!!

Dessverre fikk kroppen seg en kjempesmell tidlig i sommer, som satte en stopper for mye. Båten har selvfølgelig lidd under det, men det skal jeg klare å ta igjen.

Vi har tross alt hatt noen fine turer med båten, og været har jo vært særdeles flott i sommer.

Finværet har vært brukt til å bygge ny terrasse(med god hjelp), fikse opp i hagen og dyrke diverse grønnsaker.

Og hvorfor har jeg ikke skrevet på Båtplassen? Jeg startet en tråd i vår, og jeg syntes den gikk pent og pyntelig for seg. Men så ble den stengt, uten forvarsel eller forklaring i ettertid. Jeg sendte en IM til Bliss, men fikk aldri svar og syntes det var i overkant arrogant.

Når jeg siden har blitt fortalt at jeg har rasistiske holdninger, rant det litt over. Dette kom riktignok fra et medlem som har det med å komme med all slags dritt om andre, men allikevel. Hvis det var fare for at jeg skulle bli oppfattet slik, kunne jeg like godt holde meg unna. Rasist er jeg ikke, og kommer aldri til å bli!!!

Siden har jeg holdt meg til forumet "Havgapet".

Jeg vil benytte anledningen til å takke dere alle for alt dere har lært meg de årene jeg har vært medlem. Foruten motor, teknisk og båtpleietips synes jeg hentetrådene er veldig nyttig. De inneholder ofte det meste.

Jeg håper dere alle har hatt en problemfri båtsommer, og har fått nytt finværet.

Her er, som dere skjønner, førligheten redusert, men optimismen og humøret er det samme gode gamle.

Jeg ønsker dere alt godt fremover, og titter innom og følger med dere fra tid til annen.

Link to post
Share on other sites

Godt å se deg poste igjen Wiking :-) har savnet de gode innleggene dine og begynnte å bli bekymret for hvor det var blitt av deg.

Synd å høre at kroppen fikk seg en smell, men samtidig godt å høre du er ved godt mot, har humør og gnisten i behold. Det er en meget viktig ingrediens for både fysisk og psykisk leging :-)

 

Uroelementene på dette forumet må du ikke tillegge mye vekt. La det gå inn det ene øret og ut det andre. Utrolig at visse får holde på år etter år, men, men...

Fokuser heller på de andre 99%+ medlemmene som er her for å bidra positivt. Det finnes visstnok en ignorér-knapp som kan brukes også.

 

Ønsker deg alt godt og god bedring kjære Wiking. Håper vi får se deg oftere her fremover :-) Jeg har personelig satt stor pris på innleggene dine.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ble beroliget med et livstegn. Det som mindre bra er at du har hatt trøbbel med kroppen.

Håper du er på bedringens vei og kan ta fatt på båtlivet med både oppgradering, oppussing og

ikke minst båtbruk for fult igjen.

Også dumt at ting har blitt som det har blitt her på forumet. Generelt synes jeg vi har en god tone her inne,

men dumt at noen alltid skal forsure.

Ellers enig med sap og ønsker deg tilbake med dine gode innlegg og ikke minst din fine humor.

 

SoBo

Link to post
Share on other sites

Wiking, forumet blir bygd av sånne som deg! Husk det :-) Du er dritflink i det du driver med, og det er både morsomt og lærerikt å se hva du gjør. Jeg vil gjerne se og lære mer av deg :-)

 

Noen klarer ikke å la være og forsure for andre, vi må bare klare å se forbi det. Vanskelig noen ganger ja.....

 

God bedring og jeg håper vi kan se mere av deg her :-)

Link to post
Share on other sites

Heisann Wiking :) bry deg ikke om forsurende elementer, kommer det noen kommentarer av noen som ikke har noen rot i virkeligheten så sett heller denne personen på svartelisten for forumet :) savner å lese om dine fantastiske løsninger, disse gir meg både drivkraft til egne prosjekter, og mye glede å lese.

Håper kroppen er på bedrings vei, sliter selv med den om dagen så vet hvordan der er :). Gi oss litt lesestoff nå!!'

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Heisann Wiking :) bry deg ikke om forsurende elementer, kommer det noen kommentarer av noen som ikke har noen rot i virkeligheten så sett heller denne personen på svartelisten for forumet :) savner å lese om dine fantastiske løsninger, disse gir meg både drivkraft til egne prosjekter, og mye glede å lese.

Håper kroppen er på bedrings vei, sliter selv med den om dagen så vet hvordan der er :). Gi oss litt lesestoff nå!!'

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Jeg startet en tråd i vår, og jeg syntes den gikk pent og pyntelig for seg. Men så ble den stengt, uten forvarsel eller forklaring i ettertid. Jeg sendte en IM til Bliss, men fikk aldri svar og syntes det var i overkant arrogant.

Når jeg siden har blitt fortalt at jeg har rasistiske holdninger, rant det litt over. Dette kom riktignok fra et medlem som har det med å komme med all slags dritt om andre, men allikevel. Hvis det var fare for at jeg skulle bli oppfattet slik, kunne jeg like godt holde meg unna. Rasist er jeg ikke, og kommer aldri til å bli!!!

Siden har jeg holdt meg til forumet "Havgapet".

:nonod: :nonod: :nonod:

 

Vi som har hatt gleden å følge deg og trådene dine de siste årene vet at du er en sympatisk og god mann, både på overflaten og på bunn! Stå på videre Wiking26AC, og ikke la litt "ugress" ødelegge de gode stundene du og vi som følger deg har her inne takket være deg. Du har vært savnet vet du! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Jeg er enig med deg, SoBo!

Det blir en fantastisk dybde og liv i treverket, spesielt på platene. Det jeg imidlertid lurer på, og har erfart, er hvorfor deler av kantlistene blir så mørke? I utgangspunktet kan de se lyse ut, men blir veldig mørke(nesten svart) når de oljes. Ikke at det gjør så mye, for det blir fint uansett når naturen får bestemme.

bilde

Lager du disse på bestilling? :pray::pray:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Hvis jeg forstår spørsmålet ditt rett, så hvilte altså skuffene mine på "skinner" av tre innover. Jeg fikk aldri laget de helt ferdig, men meningen var å montere en stopper under slik at skuffene måtte løftes 1cm før de kunne trekkes ut.

Håper det er svar på dine spørsmål!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...