TellusTellus Startet 26.September.2012 Del på Facebook Startet 26.September.2012 Hei godtfolk, Jeg har lett på nett og har ikke funnet sva. Så da tyr jeg til kunnskapen her inne på baatplassen. Jeg har en mermaid marine type 595 som er etter mitt syn er klin lik en ford 2715e. Hva er egentlig forskjellen på motorene? Og kan jeg bruke samme type starter/vannpumpe/dynamo som en ford 2715e? På forhånd takk! Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Nemo Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 Det er forskjellige motorer. Den du har leveres ofte med turbo i flere varianter. Ford 2715 har litt større volum 6,22 liter og er ikke beregnet for turbo. Motoren er en virkelig solid utgave. Sitér dette innlegget Link to post
TellusTellus Svart 26.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2012 Da er jeg litt forundret over hva som er den egentlige forskjellen. Kanskje motoren i min båt er bygd om til å ligne en 2715e. Jeg har funnet ut at den er basert på en ford dorset. Det er ikke turbo på motoren og eneste synlige forskjellen jeg kan finne er at det står mermaid bak på motoren mot girkassa. Nå fungerer selvfølgelig ikke arkivet til mermaid, men jeg så en motor der som var lik min. Har forøvrig bowman kjølesystem hvis det skulle hjelpe noe. Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Bestyreren Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 Ford 2715e er en gammel sliter som kan anbefales på det sterkeste hadde en slik fra 1978 gikk som en klokke da jeg solgte båten i 2011. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 Du kan gå inn på dokumentarkivet, motorer. Der finner du Ford Sabre. Ved å laste ned filen kan du se begge Fordmotorene. Da vil du se hva som er likheten og hva som er forskjellen på disse to motorene. Det finnes også en brukerhåndbok for Ford 2704. Den finner du under Ford. Her vil du sikkert finne din motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.