kvistadbonden Startet 29.September.2012 Del på Facebook Startet 29.September.2012 Det har kommet en billig kopi av Hylites varmerør på markedet. Selges blant annet her: http://www.bestmarin...0002310959.aspx Noen som har erfaringer med disse? Mistenkelig lik originalen, men altså et helt annet produkt. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 18.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2012 Så også på disse, men som du sier så er altså dette et helt annet produkt? Om dette betyr at det ikke finnes overopphetingsbeskyttelse på disse så er det kanske på sin plass med en bekymret pekefinger?.. Tror jeg holder meg til originalen. Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 18.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2012 Fluefiskeren. Hvordan kom du frem til den konklusjonen? Det står "termisk beskyttelse" i produktbeskrivelsen i lenken til kvistadbonden. Vil tro det er overopphetingsbeskyttelse det er snakk om? Bedre kanskje at noen som har erfaring med produktet skriver sin mening... Jeg er like nysgjerrig som OP. Noen som har erfaring med produktet? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 18.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2012 Jeg har kjøpt inn to 45W-rør fra Seatronic (http://www.seatronic.no/opplagsutstyr-opplagsovner-c-89_174/varmeror-p-419), som jeg har plassert i båten for å lunke litt. I følge teksten på Seatronic sine sider så har de overopphetingsvern: "Varmerørene er utstyrt med sensor for automatisk varmekutt. Om det mot formodning skulle oppstå feil, vil sensoren aktiveres og forhindre at varmen overstiger normaltemperaturen. Alle modelene er CE-godkjent." Rørene virker godt sammenskrudd, og de er merket med IP55, mens Hylite sine bare er IP23, tror jeg (correct me if I'm wrong). Plastføttene virker enkle, men når de først er skrudd opp så skal de jo bare stå. Jeg synes rørene blir litt varme, jeg kan ikke holde hånden på dem, men det kan jeg heller ikke med en 45W lyspære. Fordelen med rørene på 45W er at de kun er rett over 30 cm lange, så de ligger fint under motoren i et trangt seilbåt-motorrom. Jeg målte strømbruken, og de peaket på rett over 50W i noen sekunder akkurat idet de startet opp, men når de først har aktivert de indre kretsene så ligger de og "cruiser" mellom 42-44W. Med nesten lukket motorrom lå temperaturen etter 15 minutter på rundt 18 grader, men jeg åpnet opp et par deksler for å sirkulere varmluften ut i selve båten. Det eneste jeg kunne tenke meg var litt lenger strømkabel. Den er i korteste laget, så jeg måtte til med skjøteledning for å nå motorrommet. Hadde ledningen vært en meter lenger så hadde jeg sluppet mellomleddet. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
fluefiskeren Svart 18.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2012 Konkluderer ikke i det hele tatt , er like opptatt med å få tilbakemelding fra brukere av disse rørene, som er mye billigere enn fra visse andre forhandlere, så Popeye70,s erfaring er jo super:-) Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 18.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2012 Kjøpte to Hylites rør på Maritim på 45W sist høst. Det ene røret varte kun en sesong, nå er det kaldt Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.