VetleBorgen Startet 29.September.2012 Del på Facebook Startet 29.September.2012 (redigert) Hei! jeg har en eldre snekke jeg skal pusse opp,det sitter en volvo penta md2b i den. problemet er at motoren har satt seg etter å ikke ha blitt startet på 4-5 år. jeg har skrudd av toppene og forsøkt banke på stemplene (med trekloss imellom såklart) uten hell. noen som har erfaring og noen gode tips til meg? Er det muligheter for at motoren kan bli brukbar dersom den løsner? Hva må jeg eventuelt huske å gjøre dersom motoren løsner og jeg har montert den igjen, før jeg kan prøve å starte den? Takker for hjelp! Redigert 29.September.2012 av VetleBorgen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VetleBorgen Svart 29.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2012 og eventuelt noen som vet hvor jeg kan få tak i rimeloige deler til denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
daain83 Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 Fyll diesel i sylinderen(e) og la stå noen dager...prøv å slå igjen. Om ikke det funker så er det veldig sannsynlig at det er en annen plass det kniper. En overgang av sylindervegger er nok en fordel om den løsner. Sitér dette innlegget Link to post
VetleBorgen Svart 29.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2012 har stått med diesel & olje ei beite, før jeg skrudde av toppen.. hørt noe om at man kan helle i en blanding med atomatolje & bensin, så tenne på å¨la det brenne ut, for å så la det avkjøle seg over natta, så prøve å banke igjen ... eller bruke varme, men er da poenget at jeg skal bruke blåselampe på sylinderen for å få den ordentlig varm, så prøve å banke? Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 Hallo Du må vel få ut motoren, ta bort bunnkasa, få stemplene opp. Regner med at du må løsne st.fjærer fra stempel, ev nye fjærer, hone sylindere. Si fra om du lurer på noe mer, vet ikke hvor motorkyndig du føler at du er. Sitér dette innlegget Link to post
VetleBorgen Svart 30.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2012 Tror nok jeg prøver meg mer på diesel, banking, osv, før jeg løfter ut motoren.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.