DieselDahl Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Nei hvis støpingen gjøres riktig og det brukes vakuum får du for det første ut mye resin så det blir lettere og sterkere men du slipper også voids imellom gelcoat og glass. For å sjekke for luft i konvensjonell støp brukes såkalt coin-tapping. Det finnes såkalt woodpecker som er batteridrevet og måler spensten i overflaten, eller du kan bruke en mynt på et skaft som du slår på området som skal sjekkes. Ultralyd kan også brukes. Hvis du mener at kvaliteten burde vært høyere på båter i dag enn i tidligere år? Hmmmm, for å si det sånn: vi har ikke vært lenger unna å sette en mann på månen enn nå. Sitér dette innlegget Link to post
kallagtunet Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 (redigert) Er ikke helt sikker på om jeg forstår første del av svaret ditt. Betyr vakumstøp at en unngår denne type problem eller ei? Hvis dette er representativt for båtkvalitet og kvalitetskontroll i bransjen så må jeg synes at det ikke er rart at det er en bransje som sliter. Verden er vant til masseproduserte produkter av rimelig høy og ikke minst konsistent kvalitet... Redigert 5.Oktober.2012 av kallagtunet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Det jeg skriver er at det er mulig å gjøre feil uansett hva du driver med, forurensinger, feil blanding eller feil på batchen kan også skape problemer. Men med vakuum presser du ut luft og overflødig resin. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Og ofte er det overraskende på kjøper at det faktisk er en sammenheng mellom pris og kvalitet.... Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Og ofte er det overraskende på kjøper at det faktisk er en sammenheng mellom pris og kvalitet.... Som f. eks. HR og kvalitet på støpen... Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Touché! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2012 I den grad det var noe feil med den båten da... Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 7.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2012 (redigert) Hadde nok vært en annen tone hadde det vært en Bavaria ;-) Kom vel fram at det gjaldt flere båter, uten at vi skal ta opp den diskusjonen nå... Redigert 7.Oktober.2012 av larshans1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 bra det l'ste seg Helge, Men disse er temmelig vanlige [ f[ etter st'ping. Sitér dette innlegget Link to post
HelgeO Svart 17.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2012 Da skjer det litt mer med denne saken. Båten er hos forhandler nå, opprinnelig avtale var at Askeladden skulle sende en mann dit for å fikse skadene. Men etter å ha sett nøyere på bildene jeg la ut her + noen bilder til av flere skader som jeg oppdaget senere har Askeladden bestemt seg for å hente båten og sende den inn til fabrikken for reparasjon. Den blir hentet nå på tirsdag. Så vidt jeg vet er "fabrikken" i Polen, men de har vel produksjonsfasiliteter i Bergen også? Skal prøve å finne ut av det på mandag. Uansett blir jeg nok båtløs i noen uker til, men er jo kjekt at problemene blir tatt alvorlig og fikset skikkelig. Mer info kommer etterhvert. Sitér dette innlegget Helge O Link to post
Kjetil1 Svart 18.November.2012 Link til dette innlegget Svart 18.November.2012 Så får du bare håpe at du har funnet alt, eller at de som fikser finner resten og fikser alt bra. Men det er uansett kjedelig med såpass ny båt med masse reparasjoner... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
HelgeO Svart 9.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2012 Fikk hentet båten i går. Den har vært hos Askeladden i Bergen og de har gjort en fantastisk jobb! Skroget ser nå helt strøkent ut, klarer knapt å se spor etter reparasjonene. Jeg spurte de også om de kunne fikse noen andre småting for meg, diverse sår og riper + fylle og sparkle et par skruehull inne i kabinen, dette gjorde de helt gratis :) I tillegg så jeg at de hadde stripset og skrudd fast ledninger og drivstoffslange til varmeapparatet, dette hadde jeg montert selv og jeg har lenge tenkt på at jeg burde feste de litt bedre. Så nå slapp jeg det. Ellers har de også modifisert et par luker og snudd drivstofftanken bak frem slik at båten nå er i samsvar med 2012-modellen. Jeg får nå korrekt nivå på tankmåleren og får antagelig økt brukbart tankvolum med 20-40 liter. Det føles veldig bra å være eier av en Askeladden når man får så god service ved reklamasjon Sitér dette innlegget Helge O Link to post
SinWin Svart 9.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2012 Jøss, det hørtes jo uten tvil veldig bra ut! Håper min båt får samme omgang nå som den er inne til reparasjon og vinterlagring... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2012 Fint å se at aktører i brangsjen er serviceinnstilte og gjør en god jobb Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kjetil1 Svart 10.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2012 Ja det er slik service skal være, og det er godt når man får det. Til syvende og sist er det det man tjener på. Lysten på å kjøpe neste båt av samme fabrikat øker og man kan anbefale båten til andre med god samvittighet. Flott du fikk fikset feil og litt bonusrep. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
boati Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 (redigert) S堦lott de ordnet den, Snu tanken sier du, er det det, som er lsningen ja:) Redigert 11.Desember.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.