Christensen Svart 7.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2012 Ok. Den e go, da får jeg sette et stilas bak båten og bruke en talje.. Men det får bli til uken. Er det noe spesielt jeg må ta hensyn til før jeg tar av svingjulet? Noe som bør merkes av eller noe? Neida, det sitter på en kon og med kile, ingen problem! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Christensen Svart 7.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2012 En ting er prisen på foring, en helt annen er hva det koster å få de montert, men den prisen må jo måles opp mot prisen på ny sylinderrekke, mener vi ga ca 15 penger pr stk. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Fjordland Svart 7.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2012 $1,126.50 pr sylinderekke. eksl mva og frakt.... $ 188.66 for stempel eksl mva og frakt... Sitér dette innlegget Link to post
pyrre Svart 7.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2012 skal sjekke hvor mye et motorverksted skal ha for å montere foringer mm. når jeg får ut cyl.rekken. det var jo ikke så ille pris på en ny en heller. ve noen om det tilfeldig vis er samme cylinder rekkene på 200 hk utgaven? har en rimelig slik en på hånden som er helt fin. men tviler på at det er samme Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 7.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2012 Delenr er ihvertfall ikkej det samme på 200-225 hk sylinderekke Sitér dette innlegget Link to post
pyrre Svart 7.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2012 Det var det jeg også kom til, så da er det nok lite trilig den samme. Sitér dette innlegget Link to post
pyrre Svart 7.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2012 Det var det jeg også kom til, så da er det nok lite trilig den samme. Sitér dette innlegget Link to post
pyrre Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Nå har jeg fått av powerheaden, og plassert den pent på et arbeidsbord i garasjen.. Noe spesielt jeg bør ta hensyn til før jeg går videre? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Bare vær forsiktig med de elektriske komponentene sånn som gassspjeld sensor og sånn, den er kødden å justere inn igjen, dyserekka er det også greit å være forsiktig med, men de sitter jo i andre enden av der du i hovedsak skal jobbe! Ta det pent, legg skruer i bokser eller ziplock poser, ta bilder av alt, og ta deg god tid. Eksosplata er det første som må av, den sitter med skruer nedenifra. når alt er demontert og du venter på deler så tar du å skraper vekk alle pakningsrester på anleggsflatene, sliper over i topplokket slik at det ikke stikker ut noen skarpe kanter, veldig viktig, da varmen ledes dårlig bort og du kan risikere at metallet smelter, som Droll sa, groper er greit, men tagger som stikker ut må ikke forekomme! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
pyrre Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Ok. Takk skal du ha. Og slik som jeg forsto det tidligere så trengte jeg ikke å merke av noe på svingjulet til jeg skal sette det på igjenn Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Ok. Takk skal du ha. Og slik som jeg forsto det tidligere så trengte jeg ikke å merke av noe på svingjulet til jeg skal sette det på igjenn Helt riktig, det passer kun i en stilling, men bruk en god avdrager, det kan sitte godt! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
pyrre Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Snakket med en kar på det lokale suzuki verkstedet nå, var bare å putte powerheaden i bilen og svippe innom en da så skulle han trekke den av:) Sitér dette innlegget Link to post
pyrre Svart 16.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Nå har jeg kommet til bestilling av deler.. Ser ut som om at det blir ny cylinderrekke. Har funnet ut at om jeg bestiller 2 nye stempler og nye ringer til stempler (orginalt) så blir det 200 dollar rimligere enn å bestille 6x wiseco stempler med ringer.. Hva ville dere gjort? Bytte alle stempler til wiseco med ringer, eller bytte de orginale som er ødelagte med nye orginale og skifte stempelringer på de gamle? Prisen er jo så å si nesten lik.. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Personlig så ville jeg bytta alle, det kan være slitasje/tretthet som er årsaken til raset ditt og da er det jo dumt om det skulle skje igjen om en liten stund! Vi bytta kun defekt stempel første gang (rekka var hel) neste gang var det et annet stempel, da bytta vi alle! (og ei rekke). Med en prisforskjell på kun 200 daler så hadde jeg ikke vært i tvil! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
pyrre Svart 20.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2012 https://baatplassen.no/bildearkiv/29/29178/2012-10-20_13.56.10.jpg Sitér dette innlegget Link to post
pyrre Svart 20.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2012 Sitér dette innlegget Link to post
pyrre Svart 20.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2012 Sitér dette innlegget Link to post
pyrre Svart 20.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2012 da har jeg endelig kommet litt videre.. det ene stempelet så ikke pent ut. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2012 Det egner seg nok best til å ha på hylla til skrekk & advarsel nå ja :) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Christensen Svart 20.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2012 (redigert) Se her ja Pyrre! Dette går jo fremover! Ser at du har latt "eksosplata" stå igjen, like greit å ta av den med en gang, du må jo uansett skifte pakningen! Har du bestemt deg med tanke på stempler? Temmelig lettskrudd motor, har man skrudd moped, så klarer man dette, ingen ting å være redd for! Redigert 20.Oktober.2012 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
pyrre Svart 21.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2012 blir nok nye stempler over alt:) har ikke bestilt enda, men det blit nok i løpet av uken.. driver å fisker litt hummer også, så det går ikke så fort fremmover. Er litt bekymret når det gjelder å bytte stemplene på den andre rekken. var veldig vanskelig å lønsne de to boltene som er helt ute på sidene i eksosplaten som holder rekken.. på den rekken som skal skiftes, så knakk begge de 2 boltene, men der går jo det grit mtp. at hele saken skal byttes.. kjente litt på boltene på den andre rekken, og det virker som om at de sitter like godt... noen ide her? om de skulle knekke, hvor mye ekstraarbeid har jeg laget meg da? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 (redigert) Hvis du kommer til der hvor boltene går opp i sylinderrekka så kan du varme litt, propan funker, eller en elekrtrisk varmepistol, men da må du være tålmodig, varm godt og prøv å løsne den mens godset med gjengene i er godt og varmt! Uansett så må den av! Pakningen under begge rekkene er i ett stykke. Skulle du være uheldig så går det som regel greit å borre ut skruene, men det er kjekt med en søylebormaskin! Redigert 22.Oktober.2012 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
pyrre Svart 4.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2012 nå har jeg omsider fått nye deler å satt sammen igjenn.. var egentlig en ganske enkel prosess, bare å gjøre det samme motsatt vei... (eneste minuset er vel at dette greiene veier en del) satt sammen alt i dag, og motoren startet på første forsøk, men måtte stoppe igjenn med en gang på grunn av mangel på kjølevann. . (alle hageslangene mine er frosset) regner med å få startet med kjølevann i løpet av helgen, og da får jeg bare håpe at alle pakninger å slikt er tett. det jeg lurer på nå, er hva jeg må gjøre videre i forhold til innkjøring osv.(alle stempler og ringer byttet) blandet 4-5% olje i bensinen som jeg startet på i dag, i tilleg kommer jo det som den blander selv. er der noe annet jeg bør ta hensyn til? er det noe problem å kjøre vann igjennom motoren nå som det er 9 minusgrader ute? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 4.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2012 Hvis du kjører den med "øreklokker" så kan du jo rigge til en slangebit med trakt på og helle i noen liter med frostvæske før du stopper den, tror ikke kuldegradene er noen hindring, så lenge det ikke er ispropper i slangen! Grattis med vel gjennomført jobb! Litt ekstra olje er nok greit, men ikke så mye som skal til. Variert belastning de første turene og prøv å unngå lange perioder på bånn gass. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
pyrre Svart 4.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2012 takk for tilbakemeldingen. vet du om det er noen måte man kan sjekke om den leverer olje fra tanken slik som den skal? har du anelse om det er noen spesiell 2-takts olje som skal brukes på disse motorene? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.