Jump to content

Anoder i kjølesystem 5,7 l mercruiser?

jensemann2

Recommended Posts

tenkte å kjøre en vanig systemrens (thermorens eller den fra Maritim) ved å plassere et kar under drevet, legge en stor nedsenkbar lensepumpe i karet og feste til muffene på drevet. Kjøre igang pumpa og motoren en stund, la det stå et par døgn, kjøre litt innimellom, deretter skylle ut og kjøre på med glykolblanding for vinteren. Da får jeg se hvor mye drit som kommer ut, samt om det er verdt å ettermontere ferskvannskjøling:)

Jeg ville tippe at 4000+ rpm med en slik V8'er gir rimelig god sirkulasjon med vann full av salt, silt og annen elendighet som renser kjølesystemet på den motoren bedre enn det meste annet du kan dytte inn der, så dersom den brukes regelmessig og godt er det min uprofesjonelle oppfatning at systemrens er penger rett i potta, men det gjør sikkert ingen skade, så det er bare å rense i vei.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...