Sunmar Svart 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 Enig, Veiholmen er en fin og trivelig plass men værhardt. Her er 2 bilder fra november 2008 Link to post
mateco Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Fine bilder Sunmar, men virket kaldt og guffent ! Denne bør ikke være vanskelig: Her står undertegnede toppless på en knaus og foretar en "naking" med mine mannebryst. Den kritthvite ryggen vitner om en ræva sommer i 2012. Kjerringa har hele tiden påstått at jeg begynner å bli tynn i håret i bakhaue, noe jeg selvfølgelig hardnakket har benektet hele tiden. Helt til jeg fikk se dette bildet ! Hvor er jeg og hvilket landskap viser bildet i det fjerne? Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Langs land Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Stemshesten i bakgrunnen (??) Link to post
mateco Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 (redigert) Stemshesten i bakgrunnen (?) , Må nok litt lengre nord... Redigert 10.Oktober.2012 av mateco (see edit history) Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Sunmar Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Novemberdagen på Veidholmen var virkleig guffen, men artig å oppleve slikt vær når man står trygt på land. Står du sånn sirka på Våberghatten (Vingvågen), i horisonten først Sørleksa, så Storfosen, Fosenheia til høyre -Kråkvåg og Kopparen (Ørland/Bjugn) i det fjerne. Link to post
mateco Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 ................. Står du sånn sirka på Våberghatten (Vingvågen), i horisonten først Sørleksa, så Storfosen, Fosenheia til høyre -Kråkvåg og Kopparen (Ørland/Bjugn) i det fjerne. Tampen brenner .... Beskrivelsen av utsikta stemmer brukbart Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Sunmar Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Storlifjellet SV for Kongensvoll da? Link to post
mateco Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Ikke heeelt korrekt, men nære nok ! Knausen hvor jeg står heter vistnok Hjortan og ligger vestafor Kongensvoll marina. Her et bilde av Kongensvoll marina hvor vi ligger, tatt fra en nærliggende knaus: Utrolig fint vær og klar sikt denne dagen ! Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
-morten- Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Sånt vær er det jo stort sett i områdene rundt Trondheimsleia! hehe Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sunmar Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Flotte bilder Mateco Min bror har hytte i nærheten så utsikten på det nest siste bildet ditt har jeg hatt den gleden å oppleve mange ganger. Link to post
-morten- Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 (redigert) Kansje enkelt for mange men, måtte dokumentere finværet da jeg var på hytta for to helger siden. Bildet er tatt med telefon så ikke så veldig bra. Redigert 10.Oktober.2012 av -morten- (see edit history) Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Motordoktoren Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Byen midet i Norge er Mosjøen. Da må midtnorge mest nøyaktig bli Helgeland! Diskusjonen om hvor Norges midtpunkt ligger blir nok aldri ferdig, og her er mitt bidrag til å holde den ved like. Nordland, Troms og Finnmark har et samet areal på 267 392 kvadratkilometer (kvkm), Møre og Romsdal samt de to trøndelagsfylkene 56 382 kvkm, og resten av Norge (unntatt Svalbard og Jan Mayen) 251 040 kvkm. Regner man arealtyngdepunktet av alle fylkenes arealer som Norges midtpunkt, havner man i Overhalla kommue i Nord-Trøndelag. Det samme skal man visst gjøre om man drar et strek fra Norges sydligste til nordligste punkt og finner midten på streket, men det har jeg ikke kontrollert. Link to post
-morten- Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Men de aller aller fleste omtaler Møre og romsdal og Trøndelagsfylkene som Midt-Norge.. sånn er det bare, uansett måleenheter...En totalt uinteressant diskusjon på denne tråden! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
jonn Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Ser vel Trondheimsleia til venstre? Solskjella eller deromkring, Gerdevikja? Kanskje.... Link to post
-morten- Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Det er nok leia vi ser til venstre ja. Den lille lyse øya er Soløya, bakenfor Røstøya med mange fine ankringsplasser. Bak Røstøya er Magerøya som har et kjent handelsted. seiler du til høyre i bildet kommer du til Mistfjorden og lenger inn Hellandsjøen. Vi kan så vidt skimte Terningen fyr over Røstøya, en liten hvit prikk, som er halvegs mellom Trondheim og Kristiansund. Bildet er tatt med mobil så ikke så bra oppløsning Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Båttransport D5L Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Populær plass på Trøndelagskysten . Link to post
Zitt Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Jeg har dessverre ikke noe forslag å komme med, er bare innpå her og nyter fine bilder! Det jeg imidlertid lurer på er om det er din skute vi ser i bakgrunnen, Kystfareren, eller er det bare en tilfeldigvis lik båt? Flott plass! Link to post
glalaks Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Tviler på at det er mange sånne båter fra Amerika her i Trøndelag.. Om det er, er det imponerende at den ble med på bilde;) Tenkte først knarlagsund men det er det ikke;) Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Arild Iversen Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Kan det være Kuringen ? Link to post
Båttransport D5L Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Wiking26AC , det er nok vår båt i bakgrunnen ja . Arild Iversen , det er riktig at det er Kuringen ja . Her fra en annenvinkel . Link to post
Arild Iversen Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Var innom Kuringen på vei fra Halten for et par år siden. Fantastisk naturhavn, og god mat Link to post
mateco Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Flotte bilder av flotte landskaper og plasser her i vår egen region. Mange poensielle mål mål for kommende sommer ! Kunne det vært en ide at vi anga en ca. GPS posisjon ved "fasitsvar" ??? Greit for oss som ikke kjenner eksakt lokalitet og som ønsker å besøke plassen en gang i fremtiden ! En ny nøtt : Hvor ligger vi her ? Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Arild Iversen Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Landskapet og moloen ligner til forveksling Leirvågen ved Fillan på Hitra, men får ikke helt flytebryggene til å stemme (sist jeg var der er 3 år siden). Link to post
mateco Svart 13.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Helt korrekt ! Det er Leirvågen ved Fillan ! Et ypperlig alternativ gjestehavn om alle plassene i Kirkvågen er opptatt! Vi har også vært her for et par år siden. Gjestebryggen er oppgradert og utvidet en del siden da. Bildet i #72 er tatt i August i år. Avstanden til Fillan sentrum er den samme som om du ligger i Kirkvågen! Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Arild Iversen Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Får hive på et nytt bilde da. Hvor er vi nå? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn