Jump to content

Hvor i Midt-Norge er dette ?


mateco

Recommended Posts

Fine bilder Sunmar, men virket kaldt og guffent !

 

Denne bør ikke være vanskelig:

 

Her står undertegnede toppless på en knaus og foretar en "naking" med mine mannebryst.

Den kritthvite ryggen vitner om en ræva sommer i 2012.

 

Kjerringa har hele tiden påstått at jeg begynner å bli tynn i håret i bakhaue, noe jeg selvfølgelig hardnakket har benektet hele tiden.

Helt til jeg fikk se dette bildet ! :cryin:

 

Hvor er jeg og hvilket landskap viser bildet i det fjerne?

 

q511.jpg

 

:smiley:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Novemberdagen på Veidholmen var virkleig guffen, men artig å oppleve slikt vær når man står trygt på land.

 

Står du sånn sirka på Våberghatten (Vingvågen), i horisonten først Sørleksa, så Storfosen, Fosenheia til høyre -Kråkvåg og Kopparen (Ørland/Bjugn) i det fjerne.

Link to post
Share on other sites

.................

Står du sånn sirka på Våberghatten (Vingvågen), i horisonten først Sørleksa, så Storfosen, Fosenheia til høyre -Kråkvåg og Kopparen (Ørland/Bjugn) i det fjerne.

 

Tampen brenner .... Beskrivelsen av utsikta stemmer brukbart :smiley:

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Ikke heeelt korrekt, men nære nok !

 

Knausen hvor jeg står heter vistnok Hjortan og ligger vestafor Kongensvoll marina.

 

q513.jpg

 

Her et bilde av Kongensvoll marina hvor vi ligger, tatt fra en nærliggende knaus:

 

q512.jpg

 

Utrolig fint vær og klar sikt denne dagen !

 

:smiley:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Kansje enkelt for mange men, måtte dokumentere finværet da jeg var på hytta for to helger siden. Bildet er tatt med telefon så ikke så veldig bra.

 

 

IMG_0999.jpg

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Byen midet i Norge er Mosjøen. Da må midtnorge mest nøyaktig bli Helgeland!

Diskusjonen om hvor Norges midtpunkt ligger blir nok aldri ferdig, og her er mitt bidrag til å holde den ved like.

Nordland, Troms og Finnmark har et samet areal på 267 392 kvadratkilometer (kvkm), Møre og Romsdal samt de to trøndelagsfylkene 56 382 kvkm, og resten av Norge (unntatt Svalbard og Jan Mayen) 251 040 kvkm. Regner man arealtyngdepunktet av alle fylkenes arealer som Norges midtpunkt, havner man i Overhalla kommue i Nord-Trøndelag. Det samme skal man visst gjøre om man drar et strek fra Norges sydligste til nordligste punkt og finner midten på streket, men det har jeg ikke kontrollert.

Link to post
Share on other sites

Men de aller aller fleste omtaler Møre og romsdal og Trøndelagsfylkene som Midt-Norge.. sånn er det bare, uansett måleenheter...En totalt uinteressant diskusjon på denne tråden!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Det er nok leia vi ser til venstre ja. Den lille lyse øya er Soløya, bakenfor Røstøya med mange fine ankringsplasser. Bak Røstøya er Magerøya som har et kjent handelsted. seiler du til høyre i bildet kommer du til Mistfjorden og lenger inn Hellandsjøen. Vi kan så vidt skimte Terningen fyr over Røstøya, en liten hvit prikk, som er halvegs mellom Trondheim og Kristiansund. Bildet er tatt med mobil så ikke så bra oppløsning

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder av flotte landskaper og plasser her i vår egen region. :thumbsup:

 

Mange poensielle mål mål for kommende sommer !

 

Kunne det vært en ide at vi anga en ca. GPS posisjon ved "fasitsvar" ???

Greit for oss som ikke kjenner eksakt lokalitet og som ønsker å besøke plassen en gang i fremtiden !

 

En ny nøtt :

Hvor ligger vi her ?

 

q514.jpg

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

:yesnod: Helt korrekt ! Det er Leirvågen ved Fillan !

 

Et ypperlig alternativ gjestehavn om alle plassene i Kirkvågen er opptatt!

 

Vi har også vært her for et par år siden. Gjestebryggen er oppgradert og utvidet en del siden da.

Bildet i #72 er tatt i August i år.

 

q515.jpg

 

Avstanden til Fillan sentrum er den samme som om du ligger i Kirkvågen!

 

:smiley:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...