mateco Svart 13.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Kvenvær ? Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Arild Iversen Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Bingo Rom slør på vei hjem til Kjørsvikbugen etter noen flotte dager med øyhopping i øyrekka Sula / Halten. Link to post
mateco Svart 13.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Hvor ligger denne perlen av en uthavn ? Og her, samme sted men fra en litt annen vinkel: ??? Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Sunmar Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Været, østsiden av Tarva? Link to post
mateco Svart 13.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 (redigert) Nei, ike Tarva. Lengre syd ! Redigert 13.Oktober.2012 av mateco (see edit history) Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
mateco Svart 13.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Hint #78: I rett luftlinje så er avstanden fra Kristiansund ca. 21.2 nm Mens vi avventer svar på #78, hvor finner vi denne dama med en fisk i ene neven og en unge i den andre? ??? Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Arild Iversen Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 # 78 kan muligens være Bærøya på sydspissen av Grisvågøya? Har ikke vært på land der men ryktet sier at det er flott badestrand . # 81, der har jeg vært en del ganger, men avstår å svare som den gamle Gentleman jeg er . Link to post
mateco Svart 13.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 # 78 kan muligens være Bærøya på sydspissen av Grisvågøya? Har ikke vært på land der men ryktet sier at det er flott badestrand . # 81, der har jeg vært en del ganger, men avstår å svare som den gamle Gentleman jeg er.. . #78, Bærøya er nok feil !! PS! bemerk hint i #81 !! Når det gjelder #81 så er du en gentleman som innrømmer "inhabilitet" og avstår fra å svare ! Kanskje andre vet svaret ?? Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Otto R Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Bilde #81 er kanskje Veidholmen på Smøla ? Er vel en 6-7 år siden vi var på de kanter, men dama er vel den samme Link to post
Sunmar Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 #78, kan det være østsiden av Edøya? Stemmer ikke 100 % med avstanden, men.... #81, damen står på Veidholmen Link to post
mateco Svart 14.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 (redigert) #81 er kanskje Veidholmen på Smøla ? Er vel en 6-7 år siden vi var på de kanter, men dama er vel den samme #81, damen står på Veidholmen Helt korrekt, dama står på Veiholmen !! Sunmar: Det er ikke Edøya (men tampen brenner) Redigert 14.Oktober.2012 av mateco (see edit history) Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Sunmar Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Når jeg måler ut avstanden ko mer jeg til Ramsøya/Hallarøya på sørvestsiden av Hitra. Det er vel Trondheimsleia og fastlandet man ser i bakgrunnen? Uansett, det ser veldig idyllisk ut Link to post
mateco Svart 14.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 ............................. Det er vel Trondheimsleia og fastlandet man ser i bakgrunnen? Uansett, det ser veldig idyllisk ut Det stemmer at det er Trondheimsleia! Bildet nr.2 er tatt i en sør-østlig retning! Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
mateco Svart 14.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Mens vi venter på riktig svar i #78 så kan vi jo prøve en ny ! Hvor ligger vi her : ??? Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Arild Iversen Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Etter å ha vært i tenkeboksen, tror jeg #78 må være Åstøya utenfor Vikan på Smøla. Er god venn med "væreiereinnen" på Remmingen og landskapet innafor må være Lesundet/Grisvågøya/Ertvågøya. Mulig det er Remmingskjæret lykt som syns som en mørk skygge på bildet (eller kanskej en båt ? ) Når det gjelder #89 er jeg helt blank, men landskapet gir meg assosiasjoner til Smøla her også... Link to post
Sunmar Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Kan #89 være Steinsøysundet?? Link to post
-morten- Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Hvor er dette? Ikke så mange som er klar over at det er kraftige tidevannsstrømmer i midt norge Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
mateco Svart 15.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Etter å ha vært i tenkeboksen, tror jeg #78 må være Åstøya utenfor Vikan på Smøla. ................... Når det gjelder #89 er jeg helt blank, men landskapet gir meg assosiasjoner til Smøla her også... Du er nok ganske nær riktig svar! Bildene i #78 er tatt fra Dyrøya Nord-øst for Vikan. Her er noen flere bilder fra plassen (lånt fra Mediabasen, fotograf: Wigdis Wollan): En nydelig uthavn-perle !! Her gjelder fortøyning med anker og tamp i land! Kan være lurt å ta med bergkiler !! Kan #89 være Steinsøysundet?? Ikke Steinsøysundet , men en plass på Smøla er det nok! Her et bilde fra samme plass men fra en annen vinkel: Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Båttransport D5L Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 morten, 92 er vel Storstraumen . Skal man inn eller ut fra Barmfjorden kan det være greit å sjekke tidevannstabellen . Kystfareren Link to post
Sunmar Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 #89 Hopen, Smøla kanskje Link to post
mateco Svart 15.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 (redigert) Ikke Hopen nei ! Men tampen brenner ! Redigert 15.Oktober.2012 av mateco (see edit history) Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
ags88 Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Post nr 89 er jo hjemplassen min, du dæven i fjæra i område der har jeg vokst opp, Man der faktisk båtplassen min der, der den mutters aleine seilbåten ligger, hehe Har du ferie hus i område kansje mateco? eller ligger du på gjestebrygga? Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
mateco Svart 15.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Post nr 89 er jo hjemplassen min, du dæven i fjæra i område der har jeg vokst opp, Man der faktisk båtplassen min der, der den mutters aleine seilbåten ligger, hehe ............... eller ligger du på gjestebrygga? Ja, som bildet viser så ligger vi ved gjestebrygga ! Vårt første (men ikke siste) besøk ved dette idylliske stedet !! Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
ags88 Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Velkommen tilbake skal du være, var heldig med været da Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
glalaks Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Hvor er dette? Ikke så mange som er klar over at det er kraftige tidevannsstrømmer i midt norge Fjellværøya?? Er en sånn strøm der også..;) Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn