-morten- Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Dette er Storstraumen i Barmfjorden ved Hitra. Strømmen kan bli 12-15 knop på det sterkeste.. Håper videilinken funka.. Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
mateco Svart 15.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Fikk ikke åpnet den linken Er det denne videon du sikter til ? Sterk straum her ja !! Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
-morten- Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Videoen kommer ikke opp på smatphone, men på youtube app og PC Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
mateco Svart 18.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 (redigert) For å avsløre oppgaven i #89, og siste bilde i #93: Plassen er Råket som ligger på nord-vest-siden av Smøla, ikke langt fra Dyrnes. For de som måtte ønske å besøke denne perlen, så var OBS på leden inn. Denne består av mange staker som man bør ha på riktig side ved innseilingen. Gjestebrygga ligger helt ytterst på flytebryggen. Den har tilgang til strøm og vann. Men den er desverre liten (ca.20m). En stort bryggeanlegg med bord og benker er tilknyttet flytebryggen. Her kan man slappe av mens man nyter solnedgangen (bilde nedenfor): Ca. 50-60 meter unna ligger en pub. Et par hundre meter fra brygga finner du en kolonialforretning hvor det er mulig å proviantere. Disse bildene er tatt i 2010. Det kan være forandringer jeg ikke har fått med meg. Kanskje ags88 kan utfylle om andre relevante opplysninger om stedet? Bjørn. Redigert 18.Oktober.2012 av mateco (see edit history) Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
jonn Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Det er vakkert på Nordmøre! Link to post
mateco Svart 18.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 (redigert) .. er vakkert på Nordmøre!.. Helt sant jonn!! Når sola skinner og sjøen er flat så er det godt å leve, og da mener jeg hvor som helst langs kysten ! Slike tråder er en fin måte å "markedsføre" vår region og våre perler ! Kanskje noen av baatplassens medlemmer ønsker å besøke vår del av landet når de ser hva vi kan tilby av gode gjestehavner og uthavner ?? Bjørn Redigert 18.Oktober.2012 av mateco (see edit history) Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
mateco Svart 18.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Jeg slenger like godt ut en ny: Her sitter undertegnede å sliter med en kryssord mens min bedre halvdel knipser! Hvor ligger vi her ? ??? Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
jonn Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Bildet er fra 2011, på tur til Bøfjorden (oppvoks der) Bildet er tatt i Langøysundet, med solnedgang over Talgsjøen. https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3081/16082011440.jpg Link to post
jonn Svart 19.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2012 Beklager, veldig dårlig bilde, hvordan laster jeg opp bedre bildekvalitet? Link to post
kodalse Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 Hvor er så denne idyllen fra? Noen er nok kjent i dette området virker det som. Link to post
mateco Svart 22.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 Dårlig respons på #107 ! Her er noen hint ! I rett luftlinje er avstanden, fra denne plassen og til Kristiansund havnebasseng, ca.10.5 nm. Gjestehavna ligger like ved en fotballbane ! ("servert på sølvfat" ) Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
ags88 Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 Hvor er så denne idyllen fra? Noen er nok kjent i dette området virker det som. Det der er Dyrnesvågen du ser, bilde er nok tatt på "molo kaia" Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
FinnSi Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 Svar på #107. Dette er Torvikbukt småbåthavn på nordmøre. Flott og lun havn. Link to post
mateco Svart 22.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 Svar på #107. ... Torvikbukt småbåthavn på nordmøre. Flott og lun havn. Helt korrekt søkaill !! Torvikbukt: Det er vel 2 år siden vi var der sist. Da var selve gjestebrygga noe slitt, og det var absolutt ikke noen lun havn ved nordlig nordvestlig vind over sterk bris styrke. Man måtte dessuten være litt OBS på hekkbølgene fra skipstrafikken inn mot Sunndalsøra. Allerede da snakket de lokale "båtkarrain" om en del utbedringer som skulle gjøres med bl.a. moloen og gjestebrygga! Var innom der med bil våren 2012, og da var de i full gang med utbygning av moloen. Gjestebrygga var da fjernet ! @søkaill; Vet du noe om status pr. dags dato ?? Er utbedringen ferdigstillet og er gjestebrygga kommet på plass ?? Isåfall, hvordan er gjestehavna skjermet i dag mhp vind/sjø fra fjorden?? Bjørn. Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
mateco Svart 22.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 Og her kommer en ny !! Denne vil jeg anta er litt vanskeligere ? Hvor ligger vi her ? Dette er en uhavns perle med perfekte ankringsforhold !! PS! Bildet "lyver" litt !! "Vannet" i venstre og høyre billedkant ender i hver sin vik ! Innløpet til denne plassen er midt i bildet ! ??? Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
glalaks Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 håper det er ved hitra og ikke alt for lang dagstur fra hytta:) Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
TF Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 mateco ligger på ankertegnet midt i bildet. Desverre ikke tilgjengelig for oss med seilbåt. Link to post
mateco Svart 22.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 (redigert) mateco ligger på ankertegnet midt i bildet. Desverre ikke tilgjengelig for oss med seilbåt. Jøsss ! Imponert jeg nå!! Og jeg som trodde at denne plassen skulle være en utfordring ! TF: Er du lokalkjent i området ? Anderskogvalen er selfølgelig korrekt: Når det gjelder mulighet for å komme inn med seilbåt så er jeg noe usikker (det spørs jo hvor dypt den stikker)! På meg virket det som rikelig med vann under kjølen på vei inn !! Er jo bare å ta det piano og prøve om man ønsker en fredfylt og lunt sted for seg selv?! I denne naturlige "valen", eller lagunen, så varierer dybden fra 7 meter til 0.5 meter, spesielt grunt i østlige delen av bassenget. Om man kikker nøye på det opprinnelige bildet: Og følger retingen på Tullas baug, så vil man kunne se en loddrett fjellhammer. I denne hammeren er der innslått permanente bergkiler og man man fendre seg longside berget om man ønsker. Bare vær OBS på tidevannsforskjellen. Dybden på ca. 5-6 meter der berget går rett ned mot bunnen! Bjørn Redigert 22.Oktober.2012 av mateco (see edit history) Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Arild Iversen Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 Ser ut som om det er et luftspenn på 13 meter Bjørn, det gir store begrensninger for oss med høy mast. Forøvrig så dette ut til å være en perle i ordets rette forstand Link to post
mateco Svart 22.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 Ser ut som om det er et luftspenn på 13 meter Bjørn, det gir store begrensninger for oss med høy mast. Forøvrig så dette ut til å være en perle i ordets rette forstand OBS! den så jeg ikke nei! Men det går med seilbåt med mindre enn 13 meters mast da! (Så har jeg orda mine i behold.. he...he..) Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
TF Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 Jeg har ankret mange ganger her i mitt tidligere motorbåtliv. Her er et bilde fra 2010, ser ut til at de samme plast-stolene står på brygga til venstre i mateco sitt bilde. Her i midt norge er det alt for mange lave luftspenn og broer som er til hinder for oss med mast. Link to post
mateco Svart 22.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 Vi prøver en til !! Denne er litt vanskeligere får jeg tro ! Spørsmål er to-delt, men har utspring fra samme plass! Hvor ligger vi her ? Bildet tatt fra samme plassen ! Og, hva heter øya som kan skimtes midt på bildet? Det fortelles at øya under krigen ble bombet sønder og sammen av britiske bombefly da de trodde det var tysk marinefartøy! ??? Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
kodalse Svart 23.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2012 (redigert) AGS88 du har selvsagt helt rett når du sier fra moloen utenfor Dyrnesvågen til svaret på #110. På den andre siden er du egentlig også inhabil :) 63.256545N 7.504241E Redigert 23.Oktober.2012 av kodalse (see edit history) Link to post
-morten- Svart 23.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2012 Hei Kodalse! har jobbet sammen med en fra Dyrnesvågen! Hvilket kartprogram har du? det så ut som veldig greie markeringer av 1-2 metringer, som det er masse av i det området! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
kodalse Svart 23.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2012 Programmet jeg bruker er OpenCPN. Benytter vanlige vektorkartene fra CMAP, men synes at både skifte mellom dag/natt og tillegg som at du også får opp google map av samme utsnitt er kurant. Google maps er igjen linket mot Marine Traffic slik at jeg får frem AIS som er registrert i området jeg ser på. Eksempel her hvor tråleren Dyrnesvåg også ligger til kai: Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn