Jump to content

G8 eller G9 propeller DPH drev

vennsi

Recommended Posts

Stigningen er forskjellen.

G9 er det som er levert med Khamsin og D6 350 og 370 men med forskjellig utveksling. 1:1,69 på 350 og 1:1,63 på 370.

Båten skal oppnå maks turtall med G9. Gjør de ikke det er det noe galt. G8 vil være for lett om motorene er i orden.

370 oppnår 3530 på Windy sine tester, så om du har en tung båt, og tar høyde for litt groe, kan kanskje G8 brukes, men du vil nok få noe redusert toppfart. 350 oppnår tett på 3600, så her er det mer margin.

D6 skal oppnå 34-3600, og jo nærmere 3600 du kommer, jo bedre.

Hvem anbefaler G8 og hvorfor skal du bytte propeller?

Mvh. SAP

Det stemmer jeg skal bytte til DPH. Som du skrev i tidligere innlegg sap_2000 synes vel du også at Dph på windy khamsin var mye bedre å kjøre. Det var Volvo Penta som nevnte G8 som et mulig alternativ. Jeg ønsker selvfølgelig det optimale , spesielt når det gripe evne og kjørekomfort, men har for lite kunnskap.

Ahh. Stemmer, gikk ikke opp for meg at det var samme båt.

Sliten i hodet på en fredag, lol

Er dette 2 nye drev du skal kjøpe fra VP? I så fall er jo det en enorm investering. Pass i så fall på å få riktig utveksling.

En ting jeg stusset på på windys testrapport med DPR, var at de har skrevet "1" spacer on drive leg".

Kan det være at de står for lavt som du var inne på og anti-sprut plata tar nedi og skaper turbulens og luft til propellene?

Hadde vært gøy å sett på drevene med båten på land. Bor i nærheten, og tar gjerne en kikk om du vil :)

Se nederst i testen her http://windy.no/downloads/W35K-2xVPD6-350DPR-060420.pdf

Mvh. SAP

Vet dere om det skal være spacere. Volvo P sa først til meg at det skulle være det. Så viste jeg dem min, som ikke har det, og da var det noe du kunne bestille ekstra. Merklig. Så jeg har det ikke. Båten skal på land i slutten av neste uke. Til info lages ikke Dpr lenger, ifølge VP, men ser de fortsatt har det hjemmesidene.

Nå var jeg plutselig inne på det andre emnet jeg hadde om dpr tidligere, men skriver på nytt her. Det er styrearmen som stikke under bunnen av båten med ca 1 cm. Det er det som forårsaker den høye sprutstrålen jeg har. Men selv på tomgang bobler det og spruter så hele plattformen bak blir våt.Er det dpr som er slik

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...