Mix Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Enig i det Major, jeg kan heller ikke se behovet for en 3m versjon. 2m teleskop versjonen blir mer enn nok å håndtere slik jeg føler det. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Har ikke fått testet 2m-versjonen vår ennå (bortsett fra på et stolben ...), men er tilbøyelig til å være enig med MA og Mix. Blir morsomt å prøve den i virklighetens båtverden! Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Hei! Jeg har vært i kontakt med Rochemarine i England, og de har 3 metersversjonen for 99 pund. De tar 7,5 pund for å sende til Bergen, uavhengig om jeg bestiller en eller ti. Heisann: Liker vanligvis å støtte de lokale forhandlerne sånn at vi har de også når vi trenger noe småtteri osv - men har sjekket rundt i Bergensområdet,og det er ingen som har på lager. Når det i tillegg er uvisst når de evt. kommer inn blir ønsket om en "vidunderstav" for sterk: Så melder meg for 1 stk 3m når du likevel bestiller. Send meg en IM på hvordan vi ordner betaling mm. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Jonas78 Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 Jeg har to-meter versionen i teleskopisk. Jeg må sige, at jeg tror at tre meter versionen bliver svær at bruge. Den er ret tung og allerede svær at styre fuldt udtrukket i to meter. Man skal være ret præcis i motorikken for at få selve gennemføringen af rebet til at fungere. Efter min bedste overbevisning er to meter rigelig lang for mig. Det er ikke noe problem for meg å tusle innom et postkontor og sende en om du er interessert. Eneste jeg tenker på er at det da kanskje er billigere å bestille direkte selv? Tenker da på frakt fra Bergen til Stavanger. Heisann: Liker vanligvis å støtte de lokale forhandlerne sånn at vi har de også når vi trenger noe småtteri osv - men har sjekket rundt i Bergensområdet,og det er ingen som har på lager. Når det i tillegg er uvisst når de evt. kommer inn blir ønsket om en "vidunderstav" for sterk: Så melder meg for 1 stk 3m når du likevel bestiller. Send meg en IM på hvordan vi ordner betaling mm. Enig, men nå har jeg sett rundt ganske mye, så nå bestiller jeg. Sender deg en direktemelding. PS, er usikker på hva sluttprisen blir, men det kommer vel moms pluss tollgebyr? Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Frode Stiansen Svart 31.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2012 Var innom Best Marin i Åsane utenfor Bergen idag. De hadde klart å spore opp fem stykker. Handlet meg en, så det er fire igjen. Dette er to meter teleskop versjonen. Vil tro tre meters versjonen blir ganske tung å håndtere helt utstrakt, syns to meteren var i grenseland helt utstrakt. Kjempefornøyd med romjulspresang til meg selv... Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 31.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2012 Som tidligere nevnt i tråden, har jeg allerede kjøp en 2m teleskop. Synes linehåndteringen med denne er genial, men er den noen som har brukserfaringer med redskapet som hake (ift hvor mye juling det tåler)? Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 31.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2012 Var innom Best Marin i Åsane utenfor Bergen idag. De hadde klart å spore opp fem stykker. Handlet meg en, så det er fire igjen. Dette er to meter teleskop versjonen. Vil tro tre meters versjonen blir ganske tung å håndtere helt utstrakt, syns to meteren var i grenseland helt utstrakt. Kjempefornøyd med romjulspresang til meg selv... Blir spennende å se, nå er de bestilt, så nå er det bare å prøve. I verste fall blir det å bruke halvveis ute! :-) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Seewolf Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Snakket nettopp med Maritim og det viser seg at den 3-meters-varianten finnes her http://www.robship.com/en/products/HookMoor.aspx Forhandler i Norge er Flak og Maritim bestiller en gang i uken hos Flak... Omstendelig ? Men det fungerer for den som vil ha Jeg for min del er enige i at den 2 meters versjonen holder, man må håndtere både båtshaken og tauet og det kan bli vanskelig å treffe bøyen Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 (redigert) Denne: Da er jeg lykkelig eier av en 3 meter. Fikk Nor Bunkring til å ta inn noen. Nor Bunkring AS Bunkring.no 35 97 23 18 Stoa 3 3970 Langesund Redigert 31.Januar.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Biscaya Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Var innom Maritim Slependen i dag for å få de til å bestille fra Flak. Når de sjekket, viste det seg at Maritim selv blir ny importør av disse! De hadde bestilt 40 stk fra Østerrike som skulle komme inn mot månedsskiftet. Dessverre for meg har de bare bestilt 2 meter teleskop. Jeg har en høy baug og er på jakt etter en 3 meter teleskop Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
baatsman Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Kjøpte en 2 m teleskop på Gtb messen. 695 sek. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Jonas78 Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 (redigert) Var innom Maritim Slependen i dag for å få de til å bestille fra Flak. Når de sjekket, viste det seg at Maritim selv blir ny importør av disse!De hadde bestilt 40 stk fra Østerrike som skulle komme inn mot månedsskiftet. Dessverre for meg har de bare bestilt 2 meter teleskop. Jeg har en høy baug og er på jakt etter en 3 meter teleskop Jeg kjøpte min fra UK (3m), ble muligens litt dyrere pga ulike avgifter, kom på rundt 1200. Redigert 7.Februar.2013 av Jonas78 (see edit history) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Roger jo Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Jeg kjøpte min fra UK (3m), ble muligens litt dyrere pga ulike avgifter, kom på rundt 1200. Kjøpte min 3m i Langesund for kr1100.- Nor Bunkring AS Bunkring.no Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
keno Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Er 3 metringen veldig tung? eller er det bare at lendene blir 1 meter lengre, og av dengrunnen vanskeligere å bruke? Tror jeg må ringe Nor bunkring å høre om de sender til Tromsø Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Valgte 2 meter istedenfor 3 meter pga tyngde. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
RSL Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Jeg valgte 2m til 9-hundreogettellerannet på SeaTronic. Jeg kan aldri tenke meg at jeg skulle trenge 3 meterversjonen, men det kommer sikkert an på hva slags båt man har. Er det 2,5 meter fra der du står og ned til brygga, ser jeg jo at det er nyttig, men for meg som har MYE lavere fribord enn som så, er 2 meter mer enn nok. Det eneste som skremte meg litt, var at selgeren påstod at jeg måtte skylle mekanismen foran med ferskvann om det var kommet saltvann i den... hmmff... passer dårlig med mine vaner på det feltet. Ikke kunne han forelle om den flyter heller, så det kan jeg jo sjekke om den ikke virker etter å ha vært i saltvann en rekke ganger kommende sesong. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Lars O Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 I dag kom en forsinket julenisse forkledd som postmann med presangen fra guttene mine...... Ett stk tometer teleskop.......bare synd at båtplassen er bunnfrossen Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Ble guttene dine like overrasket som deg... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Lars O Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Ingen overraskelse i dag, ble avslørt på julaften og pakkesporingen kom før helgen. Alikevel en hyggelig "senjul" Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Fikk denne i posten i dag (genialt produkt) og har kjerringa på opplæring rundt bordbenet på kjøkkenet. Faktisk et produkt hun har likt såpass godt, at hun ikke har spurt hva herligheten kostet.....enda hvertfall! Sitér dette innlegget Link to post
Biscaya Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Var innom Maritim Slependen i dag for å få de til å bestille fra Flak. Når de sjekket, viste det seg at Maritim selv blir ny importør av disse!De hadde bestilt 40 stk fra Østerrike som skulle komme inn mot månedsskiftet. Dessverre for meg har de bare bestilt 2 meter teleskop. Jeg har en høy baug og er på jakt etter en 3 meter teleskop Fikk melding fra Maritim at de skulle få med også noen 3 metre i den bestillingen som går fra Østerrike i disse dager. De skal sende meg en SMS når den kommer Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
keno Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Sa de noe om pris? Ser at Hjertmans.se har 3m til 995,- Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 (redigert) Husk at dere må legge til en båtpenge i nye fortøyninger også. Kjøpte meg en slik i fjor høst og brukte den litt sammen med eksisterende tauverk, men i år må jeg nok oppgradere. Alle mine "ferdigtilpassede" tau må jo dobles.... Redigert 13.Februar.2013 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Biscaya Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Sa de noe om pris? Ser at Hjertmans.se har 3m til 995,- De sa bare at de skulle få lagt inn noen 3 metre i leveransen fra Østerrike. Skal oppdatere her så fort Maritim melder at den er kommet inn Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
keno Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Husk at dere må legge til en båtpenge i nye fortøyninger også. Kjøpte meg en slik i fjor høst og brukte den litt sammen med eksisterende tauverk, men i år må jeg nok oppgradere. Alle mine "ferdigtilpassede" tau må jo dobles.... Ikke noe problem, alle mine tamper er doble, greit at fruen slipper å klive ombord i fart. Og håper at fruen skal slippe å hoppe i land i år for å feste springet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.