Jump to content

Kjøpt meg ny båtshake med en fantastisk funksjon :-)

Hustvedt

Recommended Posts

Hei! Jeg har vært i kontakt med Rochemarine i England, og de har 3 metersversjonen for 99 pund. De tar 7,5 pund for å sende til Bergen, uavhengig om jeg bestiller en eller ti.

Heisann: Liker vanligvis å støtte de lokale forhandlerne sånn at vi har de også når vi trenger noe småtteri osv - men har sjekket rundt i Bergensområdet,og det er ingen som har på lager. Når det i tillegg er uvisst når de evt. kommer inn blir ønsket om en "vidunderstav" for sterk: Så melder meg for 1 stk 3m når du likevel bestiller.

Send meg en IM på hvordan vi ordner betaling mm.

BONITA I

Jeg har to-meter versionen i teleskopisk. Jeg må sige, at jeg tror at tre meter versionen bliver svær at bruge. Den er ret tung og allerede svær at styre fuldt udtrukket i to meter. Man skal være ret præcis i motorikken for at få selve gennemføringen af rebet til at fungere. Efter min bedste overbevisning er to meter rigelig lang for mig.

Det er ikke noe problem for meg å tusle innom et postkontor og sende en om du er interessert. Eneste jeg tenker på er at det da kanskje er billigere å bestille direkte selv? Tenker da på frakt fra Bergen til Stavanger.

Heisann: Liker vanligvis å støtte de lokale forhandlerne sånn at vi har de også når vi trenger noe småtteri osv - men har sjekket rundt i Bergensområdet,og det er ingen som har på lager. Når det i tillegg er uvisst når de evt. kommer inn blir ønsket om en "vidunderstav" for sterk: Så melder meg for 1 stk 3m når du likevel bestiller.

Send meg en IM på hvordan vi ordner betaling mm.

Enig, men nå har jeg sett rundt ganske mye, så nå bestiller jeg. Sender deg en direktemelding. PS, er usikker på hva sluttprisen blir, men det kommer vel moms pluss tollgebyr?

Bruk vest!

Var innom Best Marin i Åsane utenfor Bergen idag. De hadde klart å spore opp fem stykker. Handlet meg en, så det er fire igjen. Dette er to meter teleskop versjonen. Vil tro tre meters versjonen blir ganske tung å håndtere helt utstrakt, syns to meteren var i grenseland helt utstrakt. Kjempefornøyd med romjulspresang til meg selv...

Blir spennende å se, nå er de bestilt, så nå er det bare å prøve. I verste fall blir det å bruke halvveis ute! :-)

Bruk vest!

• 3 uker senere...

Snakket nettopp med Maritim og det viser seg at den 3-meters-varianten finnes her http://www.robship.com/en/products/HookMoor.aspx

Forhandler i Norge er Flak og Maritim bestiller en gang i uken hos Flak...

Omstendelig ?

Men det fungerer for den som vil ha :yesnod:

Jeg for min del er enige i at den 2 meters versjonen holder, man må håndtere både båtshaken og tauet og det kan bli vanskelig å treffe bøyen :giggle:

• 3 uker senere...

Var innom Maritim Slependen i dag for å få de til å bestille fra Flak. Når de sjekket, viste det seg at Maritim selv blir ny importør av disse!

De hadde bestilt 40 stk fra Østerrike som skulle komme inn mot månedsskiftet. Dessverre for meg har de bare bestilt 2 meter teleskop.

Jeg har en høy baug og er på jakt etter en 3 meter teleskop

Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser

Var innom Maritim Slependen i dag for å få de til å bestille fra Flak. Når de sjekket, viste det seg at Maritim selv blir ny importør av disse!

De hadde bestilt 40 stk fra Østerrike som skulle komme inn mot månedsskiftet. Dessverre for meg har de bare bestilt 2 meter teleskop.

Jeg kjøpte min fra UK (3m), ble muligens litt dyrere pga ulike avgifter, kom på rundt 1200. Redigert av Jonas78 (see edit history)

Bruk vest!

Jeg valgte 2m til 9-hundreogettellerannet på SeaTronic.

Jeg kan aldri tenke meg at jeg skulle trenge 3 meterversjonen, men det kommer sikkert an på hva slags båt man har. Er det 2,5 meter fra der du står og ned til brygga, ser jeg jo at det er nyttig, men for meg som har MYE lavere fribord enn som så, er 2 meter mer enn nok.

Det eneste som skremte meg litt, var at selgeren påstod at jeg måtte skylle mekanismen foran med ferskvann om det var kommet saltvann i den... hmmff... passer dårlig med mine vaner på det feltet.

Ikke kunne han forelle om den flyter heller, så det kan jeg jo sjekke om den ikke virker etter å ha vært i saltvann en rekke ganger kommende sesong.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Fikk melding fra Maritim at de skulle få med også noen 3 metre i den bestillingen som går fra Østerrike i disse dager.

De skal sende meg en SMS når den kommer

Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser

Husk at dere må legge til en båtpenge i nye fortøyninger også. :giggle:

Kjøpte meg en slik i fjor høst og brukte den litt sammen med eksisterende tauverk, men i år må jeg nok oppgradere. Alle mine "ferdigtilpassede" tau må jo dobles.... :cool:

Redigert av Honduras (see edit history)
Husk at dere må legge til en båtpenge i nye fortøyninger også. :giggle:

Kjøpte meg en slik i fjor høst og brukte den litt sammen med eksisterende tauverk, men i år må jeg nok oppgradere. Alle mine "ferdigtilpassede" tau må jo dobles.... :cool:

Ikke noe problem, alle mine tamper er doble, greit at fruen slipper å klive ombord i fart. Og håper at fruen skal slippe å hoppe i land i år for å feste springet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...