Jump to content

Mislykket oljebytte VP D4-260 - tips mottas


AOG

Recommended Posts

Goodspeed skrev 1 time siden:

Fungerer det greit med vakuumpumpe på dette dreneringsrøret (altså en slik med tynn slange som normalt brukes man suger olje fra peilepinnerør), eller er det bedre med disse små håndholdte oljelensepumpene fra bt?


Så lenge du får sugesiden til pumpa tett, så spiller det vel ikke så stor rolle hvilken pumpe du bruker. Jeg brukte en vakuumpumpe med sugerør med flere tykkelser. Jeg la litt tape over det mest passende røret og stakk det så inn i tappeslangen. Det fungerte perfekt hver gang 👍

Link to post
Share on other sites

Bonus skrev Just now:


Så lenge du får sugesiden til pumpa tett, så spiller det vel ikke så stor rolle hvilken pumpe du bruker. Jeg brukte en vakuumpumpe med sugerør med flere tykkelser. Jeg la litt tape over det mest passende røret og stakk det så inn i tappeslangen. Det fungerte perfekt hver gang 👍

 
takk! Ja, sikkert ikke dumt med å gjøre det tykkere med litt teip! Er jo slangeklemme som kan teite til litt. Takk for tips!👍🏻

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...